View Full Version : The New Order tournament (dutch)
Pokemon Stadium van random halen allereerst is een beetje onzin wat mij betreft. In de praktijk krijg je dat bij de stagechanges alleen de fire-stage unbalanced is, maar daar wachten beide spelers aan een andere kant van de boom totdat de stage weer terugverandert. Stadium = goede stage.
steeds wachten =/= goed
Daarnaast kun je jezelf bij terugkomsten vaak slecht zien en is de stage vrij laag. Het is geen slechte stage, maar ik vind hem persoonlijk niet goed genoeg voor random.
Ik zou ook eerder FoD van random halen dan Yoshi's story. Shy guys zijn niet zo'n probleem en het wolkje is niet random, maar begint altijd op dezelfde plek en met dezelfde snelheid dus als je de moeite neemt om te kijken op welke tijd het wolkje waar is kun je daar juist je voordeel mee doen.
De Shy Guys kunnen je wel degelijk in de weg zitten af en toe, al komt het niet heel vaak voor. En ik denk niet dat er ook maar iemand is die de hele match bij gaat zitten houden waar het wolkje is. Het probleem is dat het soms iemand redt bij terugkomst, zelfs als je weet wanneer het wolkje waar is, zou je dus moeten wachten met iemand van de edge slaan of zo?
De lage/veranderende platforms op FoD daarentegen vormen een grof nadeel voor shffl-afhankelijke chars (Falco/Fox/Falcon etc). En ik vind het gewoon een kutstage.
Ik zou ze nog eerder allebei niet op random zetten dan Yoshi's Story wel en Fountain of Dreams niet. Verder lijkt me dat die shffl-afhankelijke characters nog genoeg andere opties hebben daar. Ganondorf heeft er wel wat problemen, maar Dream Land 64 staat ook aan in de random select. Je kunt niet 100% met elke character rekening houden.
Nihonjin
07-19-2006, 12:09 AM
Hier wil ik me ook wel eens mee bemoeien.
Wat ik me afvraag is wanneer is een eigenschap van een stage "gewoon iets waarmee je rekening moet houden" en wanneer wordt het "iets dat de balans van het spel verstoort"
Battlefield is volgend Marc een stage die twijfelachtig is voor op de random select vanwege de edges. Maar dat de edges daar vreemd zijn is iets dat je van tevoren weet. Op FoD wisselen de platforms van hoogte. Waarom is dat dan niet iets wat de balans in het spel verstoort en de rare edges van battlefield wel? Op Dreamland64 heb je die boom. Die verandert ook iets aan het verloop van de match, weliswaar niet zo veel als die Battlefied-edges, maar die zijn tenminste wel constant raar. En waarom is het onbreken van platforms op final dan eigenlijk geen probleem?
Dat er zo veel mogelijk random **** vermeden moet worden ben ik natuurlijk ook voor, en ook voor het verwijderen van Story uit de random select en het bannen van wat meer stages.
just my 2 cents
Die platforms van FoD en die boom van Dreamland 64 is gecodeerde randomness.
De edges bij BF zijn een glitch...en niet zomaar een glitch...tis een waar niet alle characters last van hebben.
Space animals worden geglitched, peach ook...maar met Sheik heb ik er niet echt las van >_>
Tis echt wel een verschil en daarom moet hij van random af >_>
Wat Pokemon stadium betreft, ik vind em zelf goed genoeg voor random...
Zoals BF zei alleen de fire stage is redelijk unbalanced...maar dat is alleen als je dom genoeg bent om op je campende tegenstander af te gaan, als iedereen gewoon netjes wacht is er niks aan de hand.
PS 4 RANDOM!!
Voor zover ik weet zijn de edges op Battlefield niet echt glitchy, maar gewoon erg moeilijk te pakken soms. Het kan nog steeds een reden zijn om het uit de random select te houden though.
Pokémon Stadium in de random select... Ik kan er wel mee leven op zich, maar ik heb het liever niet. Als ik wat medestanders hierin heb zouden we eventueel nog een vote kunnen houden, maar het gaat me meer om de banlist.
beunhaas
07-19-2006, 05:20 AM
Ik geef toe dat Marth veel voordeel heeft met de 1ste stage die random gekozen word. Maar om nou alle stages van hem weg te pakken? Dat vind ik onzin.
Battlefield zit niet meer in de random, terecht vanwege die crappy edges. Maar FoD en YS zijn toch wel dusdanig balanced op het wolkje de shy guys en de bewegende platforms na dat ze wel in de random mogen blijven.
Als alleen FD en DL64 aan zouden staan dan heeft een Peach heel veel kans dat hij de eerste match zou winnen. Mijn voorstel is om 4 stages aan te laten staan in de random
Random Stages:
Final Destination
Dreamland 64
Pokemon Stadium
Yoshi's Story
Counterpicks:
Fountain of Dreams
Battlefield
Rainbow Ride
Kongo Jungle 64
Mute City
Big Blue
Corneria
De rest is gewoon banned
ivootjes(nr18)
07-19-2006, 06:57 AM
Ik ben het helemaal eens met de 4 stages die beunhaas voor random aan heeft staan. Ik vind zeker dat PS aan moet blijven in de random select, het is 1 van de meest gebalanceerde stages, en dat het veranderd beinvloedt het spel bijna niet, behalve dat er natuurlijk een tijdje gecampt wordt voordat er weer verder gespeeld kan worden.
Ik zou Big Blue zeker niet toelaten om gekozen te worden als counterpick, als je ongelukkig op de weg komt ben je altijd dood, zelfs als je goed techt duurt het namelijk een tijdje voor je weer van de weg kan springen en in die tijd ben je allang dood gegaan.
Mijn voorstel
Random:
Final Destination
Dreamland 64
Pokemon Stadium
Yoshi's Story
Fountain of Dreams
Counterpick
Battlefield
Rainbow Ride
Kongo Jungle 64
Mute City
Corneria (?)
Volgens mij zijn er nog een paar stages die ik wel zie als counterpick stages, maar daar kijk ik later nog wel beter naar
Linkje
07-19-2006, 07:02 AM
Random Stages:
Final Destination
Dreamland 64
Pokemon Stadium
Fountain of dreams
Counterpicks:
Yoshi's story
Battlefield
Rainbow Ride
Kongo Jungle 64
Mute City
Corneria
ik denk dat de rest hewt liever zo wil zien
maar waarom mag fourside niet een cp worden (peach bombstaller gebanned ?
voor der rest ben ik het helemaal met je eens ^^
Edit: yoshi's story vinik gewoon iets teveel in marth en fox zijn voordeel
Savior
07-19-2006, 09:02 AM
Mijn voorstel zou zijn
Random
-Final Destination
-Battlefield
-Pokemon stadium
-Dream land 64
-Yoshi's story (Misschien)
Counterpick
-Corneria
-Mute city
-Four side !!ja!!
-Yoshi's story (Als niet random)
-Kongo Jungle 64
Banned - FOUNTAIN OF DREAMS ; _ ; Graf stage
*Wacht op de flaming*
nofx4president
07-19-2006, 09:44 AM
*flamed savior*
Ik ben het met Linkje eens, op Corneria na, maar dat vind ik persoonlijk gewoon een klote stage.
mijn lijstje wordt dus zo:
Random
- Final Destination
- Dreamland 64
- Fountain of Dreams
- Pokemon Stadium
Counterpick
- Kongo Jungle 64
- Yoshi's Story
- Mute City
- Battlefield
- Rainbow Ride
Big blue vind ik echt irritant vanwege die weg aan de onderkant, en de hele kleine f-zero machine platformpjes en die zwarte ronde dingen in de lucht. ik zou dan liever Kongo Jungle bij counterpick zien.
Zgetto
07-19-2006, 10:24 AM
schrijf mij maar in voor op zaterdag
(Prince) Shadow
07-19-2006, 12:35 PM
Gsus Christ!
wat een gezeik opeens over stages!! :eek:
k vind dat het zo wel goed staat eigelijk.
(dan nu de nr1 smoes om niet de stages naar iedereens wens te gaan veranderen: )
Als je goed bent win je toch wel
Savior
07-19-2006, 12:40 PM
Maar Battlefield Is Zo Tof ; _ ;
Kirby Squad
07-19-2006, 01:53 PM
ik heb er een nieuwe thread over gemaakt dus hoeven we niet meer te spammen in tournooi topics =)
worden mijn vragen nog beantwoord?
Savior
07-20-2006, 06:40 AM
ik heb er een nieuwe thread over gemaakt dus hoeven we niet meer te spammen in tournooi topics =)
Hoeft niet nee :P
Kragen
07-20-2006, 07:45 AM
worden mijn vragen nog beantwoord?
Ok, de prijzen:
Entry fee venue= €10-,
Entry fee main tournament= €10-,
Entry fee low tier= €1-,
Totaal= €21-,
Lijkt veel, maar €10-, is de standaard prijs voor toernooien
Over housing:
en voor slaap plaatsen: we zijn nu bezig met een soort vakantie huisje in de tuin. mss is ie dan net klaar, en anders is er nog plaats in stal :p
geen zorgen de paarden staan dag en nacht buiten en de stallen zijn leeg en schoon ;)
Zonder deze zin kan ik niet posten <_<
ProsmasherTim
07-20-2006, 08:33 AM
I'm interested in coming, too... But I'm also not shure if I'm able to go there...
Shadow, andere hosts: Is het misschien mogelijk om net als vroeger singles en teams op dezelfde dag te hebben? Ik heb namelijk vlak voor het toernooi Eurekaweek, ik betwijfel of ik het daarna zie zitten om een heel weekend op en neer te gaan naar een smashtoernooi. Het was vroeger de standaard anyway. Als dit niet lukt is de kans groot dat ik alleen op de dag van teams kom.
Jeffz0r
07-20-2006, 01:22 PM
Wat was er dan op de andere dag, alleen low tier? Want crews was er toen nog niet toch?
Btw, doe je echt liever mee aan teams dan aan singles? :S
(Prince) Shadow
07-20-2006, 01:36 PM
k weet niet of dat mogelijk is vanwege tijdsdruk.
low tier en crews duren niet zo lang in tegenstelling tot singles en teams.
plus we weten nog niet of we om een bepaalde tijd op moeten rotten uit de venue
ivootjes(nr18)
07-20-2006, 02:45 PM
Mjah, is ook vlak voordat ik met introductieweek begin, dus een 1 daagstoernooi zou ik ook goed vinden, maar ik zal natuurlijk proberen op 2 dagen te komen als het 2 dagen duurt
bornfidelity.com
07-20-2006, 02:55 PM
k weet niet of dat mogelijk is vanwege tijdsdruk.
low tier en crews duren niet zo lang in tegenstelling tot singles en teams.
plus we weten nog niet of we om een bepaalde tijd op moeten rotten uit de venue
Als je een uitdaging wilt kan je proberen teams en singles tegelijk te runnen. :p
Jeffz0r: Ja, Dave en ik hebben ons kunstje nog niet in Nederland vertoond. =]
Shadow: Hmk, ik hoop dat je het post zodra je meer weet. Er is nog tijd zat... Vroeger lukte het btw altijd om singles en teams op één dag te doen, kwestie van organisatie. ^^
Jeffz0r
07-20-2006, 03:56 PM
Maar toen was singles gewoon DE, geen pouls, toch? Tenminste, dat is wat ik nog weet van Thomaz toernooi en DT10.
En jij en Dave hebben toch wel al vaker samen geteamd? Op XTC3 teamden jullie toch ook? En ook op XTC2 dacht ik...
Hm, dunno wat betreft die poules, kan zijn. DT10 had sowieso een wat andere indeling.
Dave en ik hebben hier al wel eens geteamd, ja, en dat ging best aardig, maar dat was niks vergeleken met hoe het in Zweden ging. We hadden toen ook nog geen enkele teamervaring samen, dus nu gaan we hier ook voor het echie. =]
Granny in Disguise
07-20-2006, 07:18 PM
Hmm.. ik denk dat ik me eigen dan ook wil aanmelden voor dat toernooi :)
Mn nick is gwoon Granny in Disguise....(voor op de lijst)
SSBM afkorting is 'GiD' (kan maar 4letters :urg: )
En dan ook direct een m8 van me..
Zijn nick is Apocalypse
SSBM afkorting is 'Apoc'
bornfidelity.com
07-20-2006, 07:42 PM
afkorting maakt niet uit hoor :p
singles en teams op 1 dag is lastig hoor >_>'
ok op atm1 ging het nog. maar daar waren we met, 25 man ofzo. :p
Roy Were-ForUniMare
07-20-2006, 09:44 PM
Shadow organiseert het, dan moet Singles en Team toch wel lukken binnen 24 uur XD.
En ik vind dat de kosten op zich nog best meevallen, maar dat kan aan mij liggen >.>...
Kirby Squad
07-22-2006, 06:36 AM
De kosten zijn altijd zo.... Dus mensen die zeuren zijn er nog niet zo lang of nieuw... Dat gaat wel weg naar een tijdje.
Teams en Singles kan best op een dag, maar dan moet de host overal goed opletten dat er gespeeld wordt, en dat alles op tijd begint. Niet zeggen om 12 uur beginnen we en dat er dan nog steeds aan freeplay gedaan wordt. Kun je het beste van tevoren zeggen welke tv's voor freeplay gebruikt mogen worden als je genoeg tv's daarvoor hebt.
rensie nr1
07-22-2006, 07:56 AM
Vroeger dede we met 36 man ofzo teams en singels op 1 dag. En dan hadden we maar 4 of 5 tv's. Nu hebben we meestal minstens 8 tv's dus moet het makkelijk kunnen op 1 dag. En ik ben ook voor alleen DE. Maar het moet zoiezo makkelijk kunnen.
Kirby Squad
07-22-2006, 09:11 AM
precies... eerst deden we nooit aan pouls.... nutteloos
als je niet goed genoeg bent om door de pouls heen te komen heb je misschien 1 of 2 matches meer gehad dan in een bracket
bornfidelity.com
07-22-2006, 09:42 AM
maar pools zijn leuk :p
en het voorkomt een hoop gezeik over skill seeding in de brackets.
(Prince) Shadow
07-22-2006, 12:11 PM
@roy
hahahaha XD
@iedereen
dit is wel het eerste toernooi dat we organiseren. dus ik denk dat we het beter op safe kunnen spelen. in de toekomstige new order tournaments kunnen we wel meer experimenteren.
bornfidelity.com
07-22-2006, 12:27 PM
als er maar pouls komen. <3 pouls ^^
ja kutspelling van pouls ftw :p
Down A
07-22-2006, 12:40 PM
@ shadow, las net even de regels door en kwam iets tegen dat hoewel niet zeer belangrijk toch het melden waard is.
bij team battles horen nog wat stages(ik geloof fountain en big blue) gebanned te worden ivm lag die dan komt bij die levels. dit weet je vast al maar stond er nog niet bij...
daarnaast nog even een vraag...
hoewel ik sowiezo geen fan ben van te veel stages bannen viel me op dat er wel erg weinig gebanned waren.
zelfs flat zone en icicle mountain zijn toegestaan terwijl dat toch de eerste zijn die gebanned horen dacht ik zo.
hier was laatst nog een hele topic over en ik wil niet te zeer zeuren maar ik vroeg me af waardoor het uiteindelijk deze selectie geworden is
bornfidelity.com
07-22-2006, 01:02 PM
hetzelfde geldt voor brinstar depths en venom plz. ^^
Thomaz
07-22-2006, 01:09 PM
Flatzone is simpelweg een ban, geen discussie over mogelijk. De stage is zo gay voor heel veel chars. Double shine met Falco is een kill, een waveshine is een kill, UpB van Link, grabs etc. Flatzone mag NIET gekozen worden. Period.
lol, nou geef ik wel toe dat superwavedashen in dat level wel leuk is.
En Icicle Mountain is ook vrij gay. Slome chars hebben een serieuze achterstand in dat level.
Oh, en Pouls (of whatever, niemand weet de spelling geloof ik. >_<) zouden wel leuk zijn, moet wel even inspelen uiteraard. ;p
Jeffz0r
07-22-2006, 04:41 PM
bij team battles horen nog wat stages(ik geloof fountain en big blue) gebanned te worden ivm lag die dan komt bij die levels. dit weet je vast al maar stond er nog niet bij... FoD en Mute City bedoel je.
zelfs flat zone en icicle mountain zijn toegestaan terwijl dat toch de eerste zijn die gebanned horen dacht ik zo.
De eerste 3 die altijd gebanned worden, zijn Temple, Great Bay en Yoshi's Island 64.
(Prince) Shadow
07-22-2006, 05:57 PM
net zoals Down-A ben ik geen fan van bannen.
gaat het in een gevecht niet om het uitvinden om je nadelen in voordelen te veranderen?
verstand van counterpicken wordt er ook meer toe gedwongen.
stages waarin je kan schijten en rondjes rennen zijn wel ban-abble. mss zijn IM en FZ ook wel oneerlijk ja.
dan vraag ik me af: waarom waren deze niet gebanned op de andere toernooien waar ik ben geweest? (ATM, XTC en SotF)
k zal sowieso die lag-stages bij teams dr uit zetten
Down A
07-22-2006, 11:50 PM
@ jeffzor,
oke oke, maar het klopt toch dat deze normaal gesproken toch ook gewoon gebanned worden zonder discussie?
en ik bedoelde idd mute city
@ shadow
mooi, fijn dat het meteen goed is
edit: shadow, ik ben nog niet naar veel toernooien geweest maar volgens mij stonden deze toch altijd al uit
(Prince) Shadow
07-23-2006, 11:55 AM
ik heb de toernooi regels letterlijk overgenomen en zelf dingen toegepast. bij stages alleen battlefield erbij gezet omdat ik dat zelf een leuk lvl vind. mensen vinden het irri vanwege het randje. leer mikke ;)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.