• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

Nieuwe ZEST?

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
sup yall,

Ben lang weggeweest, dus waarom niet terug komen met wat goed nieuws?
Ik zit er weer aan te denken om een nieuwe ZEST te hosten, maar door mijn afwezigheid van enkele maanden, heb ik geen idee van hoe levend melee nog is, en waar brawl inmiddels staat. Vandaar dat ik deze thread heb aangemaakt, om te bepalen wat de volgende ZEST moet worden. Melee, Melee/Brawl, of Brawl only.

Daarnaast begreep ik dat de balance tournament inmiddels geweest is. Wat is de ruleset die hieruit is voortgekomen?

Welke levels worden toegestaan in brawl? Is er al een unanieme format, of zit er nog veel speling in?

Verder kunnen jullie natuurlijk opmerkingen en suggesties geven over wat jullie graag willen zien op ZEST4. Wat mist er? Wat is er wel, maar hebben jullie liever niet? Kortom: wat kan er beter?

Ik zal proberen zo actief mogelijk de replies te volgen, maar ik heb het nog redelijk druk met werk op dit moment, dus kan geen beloftes maken.
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Kijk wat kom je nou weer aan met brawl only, ga spelen snel ,,enig reden waarom zest beetje goed was was om melee ofnie exa :p
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
yeay, nu het in the dutch thread net was opgehouden over brawl/melee-keuzes zie k het hier al weer aankomen..

maar intresse heb ik duidelijk wel, ongeacht of het meel of brawl wordt :)

welcome back exa.
waar was je?
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Eigenlijk vind ik Brawl only interessanter om te zien hoe Brawl ervoor staat, maar omdat niemand hier dat leuk vindt denk ik dat Brawl/Melee beter is. Waar staat ZEST voor?
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
ik zie een brawl teams en melee teams toernooi wel zitten.
Stephan is mijn mattie dus ik kom zeker. Voor een brawl ruleset zou ik de X-tc 4 rules gebruiken. die waren neutraal en goede stages op random. en verassende cp's ook.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Melee/Brawl lijkt me the way to go. Beide games hebben aardig wat aanhang en ik denk dat het tijd wordt voor grote events met beide. Er is wel wat spanning tussen beide "kampen", maar ik hoop erop dat iedereen volwassen genoeg is om gewoon normaal te doen. De meeste internethelden zullen in het echt sowieso wel niet zo'n grote bek hebben.

Qua ruleset heeft The Balance Tournament meer laten zien hoe het niet moet, dus let daar maar niet op. Er is inderdaad de SBR ruleset, waar ik ook bij betrokken was. Ik vind hem zelf te liberaal, maar er is wel over nagedacht. Voor Moreno's event hebben hij, Rutger en ik een wat beperktere stagelist opgesteld, als je daar interesse in hebt...

ZEST was altijd prima, maar wel redelijk afhankelijk van bepaalde mensen om het draaiende te houden. Het lijkt me goed om vantevoren zeker te hebben dat iemand als Coen erbij is, aangezien ie toch niet speelt. =p

Ik zou zelf aan alles meedoen waarschijnlijk. Speel sinds ESA2 nauwelijks nog Melee en een beetje Brawl, maar het blijft smash. =]
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Yo Exa, good to have u back dude =]

Uhm.. Kheb onlangs nog een poll laten maken voor een aankomende toernooi (met grote twijfel inmiddels) van istudying. Daarin heeft men gestemd wat voor toernooi men wilt hebben op een aankomende toernooi. De meeste stemmen gaan naar melee singles+ teams.
Maar er is blijkbaar ook een grote vraag naar brawl.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
yeay, nu het in the dutch thread net was opgehouden over brawl/melee-keuzes zie k het hier al weer aankomen..

maar intresse heb ik duidelijk wel, ongeacht of het meel of brawl wordt :)

welcome back exa.
waar was je?
sja... waar was ik... gewoon hier.. veel werken enzo.. en veel poker... was op één of andere bizarre wijze smashboards gewoon ... 'vergeten' :/

ik zie een brawl teams en melee teams toernooi wel zitten.
Stephan is mijn mattie dus ik kom zeker. Voor een brawl ruleset zou ik de X-tc 4 rules gebruiken. die waren neutraal en goede stages op random. en verassende cp's ook.
ja man je weet toch, boeng lau... gaan we wel die ganja zetten je weet toch :p

Melee/Brawl lijkt me the way to go. Beide games hebben aardig wat aanhang en ik denk dat het tijd wordt voor grote events met beide. Er is wel wat spanning tussen beide "kampen", maar ik hoop erop dat iedereen volwassen genoeg is om gewoon normaal te doen. De meeste internethelden zullen in het echt sowieso wel niet zo'n grote bek hebben.

Qua ruleset heeft The Balance Tournament meer laten zien hoe het niet moet, dus let daar maar niet op. Er is inderdaad de SBR ruleset, waar ik ook bij betrokken was. Ik vind hem zelf te liberaal, maar er is wel over nagedacht. Voor Moreno's event hebben hij, Rutger en ik een wat beperktere stagelist opgesteld, als je daar interesse in hebt...

ZEST was altijd prima, maar wel redelijk afhankelijk van bepaalde mensen om het draaiende te houden. Het lijkt me goed om vantevoren zeker te hebben dat iemand als Coen erbij is, aangezien ie toch niet speelt. =p

Ik zou zelf aan alles meedoen waarschijnlijk. Speel sinds ESA2 nauwelijks nog Melee en een beetje Brawl, maar het blijft smash. =]
Duidelijk intresse in die stagelist :)

en ja, iemand als coen erbij hebben is vrij vitaal. Ik zal em vragen, kijken of hij daar zin in heeft nu die met 'pensioen' is.
 

Ace55

Smash Lord
Joined
Feb 18, 2008
Messages
1,642
Location
Amsterdam
Qua ruleset heeft The Balance Tournament meer laten zien hoe het niet moet, dus let daar maar niet op. Er is inderdaad de SBR ruleset, waar ik ook bij betrokken was. Ik vind hem zelf te liberaal, maar er is wel over nagedacht. Voor Moreno's event hebben hij, Rutger en ik een wat beperktere stagelist opgesteld, als je daar interesse in hebt...
Ik gok dat Distant Planet, Pirate Ship en Yoshi's Island (melee) dan weer verdwenen zijn (Green Hill Zone heb ik geen problemen mee als die weer verdwijnt)? Kan ik die lijst ergens vinden?

En als die andere lijst uit de backroom komt dan mag ik hopen dat er over nagedacht is. Maar daar weet jij meer over dan ik.
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Ik gok dat Distant Planet, Pirate Ship en Yoshi's Island (melee) dan weer verdwenen zijn (Green Hill Zone heb ik geen problemen mee als die weer verdwijnt)? Kan ik die lijst ergens vinden?

En als die andere lijst uit de backroom komt dan mag ik hopen dat er over nagedacht is. Maar daar weet jij meer over dan ik.
Het is een "announcement".
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Starter:
Battlefield
Final Destination
Smashville
Yoshi's Island

Counterpick:
Castle Siege
Delfino
Halberd
Frigat Orpheon
Lylat Cruise
Brinstar
Pokémon Stadium 1
Yoshi's Island (Pipes)

Dit is hoogstwaarschijnlijk wat Moreno op zijn event gaat gebruiken. Misschien is het nog steeds te liberaal, maar de echt erge dingen zijn eruit IMO.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
sja... waar was ik... gewoon hier.. veel werken enzo.. en veel poker... was op één of andere bizarre wijze smashboards gewoon ... 'vergeten' :/
Welcome back. :) Maar ik zag je ook nooit meer op msn. Niet dak zelf altijd online ben ofzo.

Ik wil trouwens best helpen met hosten etc als dat nodig is. Ik woon natuurlijk op 2 mins van de patio wat een voordeel is, als je het daar weer wil hosten en ik kan sowieso m'n eigen tv en wii dan beschikbaar stellen.

Verder vind ik Marc z'n stagelist beter dan waarmee we op de Balance tournament hebben gespeeld. Er zit meer logica achter, ipv sommige neutrale stages niet en sommige kutstages wel (was iemand blij met Luigi's Mansion toen?) Yoshi's Pipes en Castle Siege vind ik de meest "liberaal" gekozen, Castle Siege heeft die bug waarbij mensen door het level vallen als het wisselt (instant KO) en Yoshi's Pipes is gewoon een apart level.

En Coen moet niet met pensioen maar gewoon weer meedoen.
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
KK marc wat ga je deleten!

Jonge zonder melee zou deze hele kk scene nooit hebben bestaan(of zo groot zijn) en nu komt brawl aan(wat brawl mensen altijd zeggen dat een compleet ander spel is, moet je niet met melee vergelijken bla bla..) Dus ik zie niet hoe je dan melee wilt vervangen als het toch een ander spel is?? ga dan maar eigen toernooitjes maken. FF serieus de dag dat melee totaal wordt vervangen door brawl wordt het hier kk nep, vergeleken met melee is brawl niks competetief dus ik zie niet waarom al die mensen over stappen behalve dan omdat ze nep zijn in melee ofzo of gewoon meelopen omdat het nieuw is.
(was op post van moreno gericht..)
En dan ik post nog een keer niet delete
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
ik vind dat dit Zest..Melee only moet zijn Puur omdat het gemixt een te groot zooitje zal worden ,je weet zelf vast wel waarom.

En Moreno gaat brawl only toernooien hosten dus kunnen de brawliefhebbers daar terrecht lijkt me

brawl & melee = 2 different games en ik denk niet dat je dat met elkaar **** mixxen , dus seperate is het beste PERIOD
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
ik vind dat dit Zest..Melee only moet zijn Puur omdat het gemixt een te groot zooitje zal worden ,je weet zelf vast wel waarom.

En Moreno gaat brawl only toernooien hosten dus kunnen de brawliefhebbers daar terrecht lijkt me

brawl & melee = 2 different games en ik denk niet dat je dat met elkaar **** mixxen , dus seperate is het beste PERIOD
Waar je groot gelijk in heb is dat mixed echt een zooi kan worden, veel spelers uit de brawl community spelen geen melee en andersom, wat een probleem kan worden met tourneys/wachten/free play tv's. Aan de andere kant is er ook een deel van de community die beide speelde en beide op prijs stelt.

Ik ben er nu wel al over uit dat het geen brawl only word, maar melee only of mixed. Maar ik neig nog meer naar mixed, denk dat melee only geen opkomst heeft die groot genoeg is om het toernooi te bekostigen en leuke payouts te hebben
 

Var Parasite

Smash Apprentice
Joined
Nov 24, 2006
Messages
174
Location
Netherlands, Noord-Brabant, Hilvarenbeek.
Uhm.......... ik speel melee. (o.a. omdat ik me op brawl al snel kapot erger en de grote tijdskosten van brawl)

Mijn mening: Melee en brawl zijn verschillende spellen en hebben ieder hun sterke punten. Het algemeen bekende sterke punt van melee is dat het competetief geschikt is. Brawl daarentegen in dezelfde zin als tourney zetten is niet eens de bedoeling van de makers geweest, als je kijkt naar het doel om het voor newbs speelbaar te maken. De beste plaats voor brawl in een tourney lijkt me als spel voor random friendlies. Mede omdat brawl té tijdrovend is. (Alhoewel ik ben niet erg ervaren en heb verder geen eigen bevestiging van deze argumenten.)
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
exa hoeveel man is nodig om de venue te bekosten ?
voor zover ik weet laatste keer deed je 1 daags toernooi toch , Gemixt gaat Echt niet werken geloofme , 100% melee spelen En dan Switchen naar brawl of andersom is echt te groot in 1 dag, Moreno's toernooi word ook Brawl only

Waarom Zest niet melee only

als dit gemixt word vind ik dat de 2e stap tot melee uitsterven
(1ste stap was uitbrengen van brawl)
 

Remen

Smash Apprentice
Joined
Sep 14, 2002
Messages
135
Ik ben er zelf voor om mixed toernooien te hebben omdat dat alleen maar ten goede kan zijn voor de community, het valt niet te ontkennen dat er steeds minder mensen voor melee komen gezien xtc-4. Maar dan MOET het natuurlijk wel een 2-daags event worden. Als het plan is om het 1-daags te houden, zou ik de voorkeur hebben voor melee. Brawl krijgt door moreno's toernooi al een grote event, dus die redden zich wel. Melee heeft al een tijd geen groot toernooi meer gehad en ik denk niet dat de opkomst zo slecht zal zijn als xtc-4 als je je daar zorgen om maakt. Dat had volgens mij meer met slechte timing en planning te maken, zo was het vrij snel na ESA2 en kwam de nodige informatie veel te laat.

Dus we moeten wel naar een gemixte vorm van toernooien toe voor het vergroten van beide communities, maar dit kan alleen bij meerdere daagse toernooien. Als het slechts 1 dag is stel ik voor om melee prioriteit te geven, het lijkt erop dat brawl genoeg aandacht zal krijgen van hun eigen community.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
KK marc wat ga je deleten!

Jonge zonder melee zou deze hele kk scene nooit hebben bestaan(of zo groot zijn) en nu komt brawl aan(wat brawl mensen altijd zeggen dat een compleet ander spel is, moet je niet met melee vergelijken bla bla..) Dus ik zie niet hoe je dan melee wilt vervangen als het toch een ander spel is?? ga dan maar eigen toernooitjes maken. FF serieus de dag dat melee totaal wordt vervangen door brawl wordt het hier kk nep, vergeleken met melee is brawl niks competetief dus ik zie niet waarom al die mensen over stappen behalve dan omdat ze nep zijn in melee ofzo of gewoon meelopen omdat het nieuw is.
(was op post van moreno gericht..)
En dan ik post nog een keer niet delete
Je bent continu in overtreding en je wordt continu gereport. Ik heb al meer dan genoeg om je 2x te bannen, dus doe niet stoer. Ik vraag je nu serieus: Waarom begin je de hele discussie en haat weer? Wat levert het je op? Niemand vervangt Melee door Brawl, het is hoogstens een mixed event. Verder speel je het spel niet eens en doe je een hoop algemene uitspraken die op niks gebaseerd zijn.

Ik krijg 2 punten warning voor antwoord op dit... Waar slaat dit op, ik en Zgetto uiten onze mening...
Nee, jij loopt met alles mee wat enigszins negatief is voor Brawl. Ik heb dit uitgekozen om je een infraction voor te geven, omdat ik ook gezegd heb dat het vanaf nu klaar is. Ook voor jou geldt dat ik al meer dan genoeg op je heb om je weg te halen hier. Ik geef mensen graag een tweede kans, maar als dat alleen maar meer gezeik en disrespect oplevert, dan ben ik er klaar mee.

Ook grappig dat iedereen denkt dat ik 100% verantwoordelijk ben hier. Ik sta achter praktisch elke moderation, maar het is naïef om te denken dat ik ook daadwerkelijk achter 100% van de moderations zit. Meestal heb je geluk als ik degene ben die de reported dingen het eerste ziet, maar ook ik heb het gehad. Je **** me ervoor haten, maar je **** ook gaan nadenken.

Remen heeft door dat Melee en Brawl elkaar nodig hebben. Dus denk eens redelijk na en kijk naar wat het beste is voor je eigen community. Al dat gekanker en wat die subcultuur nog meer aan gimmicks heeft moet ook klaar zijn, denk eens aan hoe dat overkomt naar nieuwelingen toe.
 

VEEN

Smash Journeyman
Joined
Oct 26, 2007
Messages
280
Location
Haarlem, The Netherlands
Ok en dan? Zijn hier volgens mij nog heel veel mensen die hetzelfde denken maar die er gewoon niks van zeggen.

Kijk, als jij only melee was geweest dan had jij er ook niks van gezegd. Ik weet heus wel dat je moet doen wat je doet hier. Ik hou niet van brawl, zou er ook nooit van houden. Maar ik zie het punt niet van stoppen met die berichten. Brawl gaat alleen maar groeien en ik ben ook een nieuweling en zo leuk wordt ook neit ontvangen. Ik probeer alleen de game en de melee community te verdedigen.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Dat is niet nodig. Het roept alleen maar de zelfde discussie op waar geen juist antwoord op is omdat het over een mening gaat en smaak.

Het lijkt me simpel voor dit toernooi. Melee voorrang geven en als je 2 dagen doet dan brawl de 2e dag. Als het toernooi op een geschikte datum is dan komt er best nog een grote groep melee spelers. Zo niet en dat is vooraf al duidelijk dan kan je zelfs iets van brawl al op die dag doen.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
At Veen, zeiken over Brawl helpt Melee in geen enkele zin. Melee "verdedigen" heeft sowieso weinig zin, niemand valt het aan ofzo, er is gewoon een andere smash game. Maar door alleen maar "kkbrawl" te posten etc.. krijg je heus niet meer mensen die Melee gaan spelen, sterker nog je creëert 2 "kampen" waarbij men denkt dat fans van beide games elkaar maar moeten afkraken.

Sowieso vat ik niet wat het enorme probleem met Brawl is. Tuurlijk zijn de AT's eruit en is het langzaam, maar van alle games die ik ken lijkt Brawl toch nog meer op Melee dan al die andere.
 

VEEN

Smash Journeyman
Joined
Oct 26, 2007
Messages
280
Location
Haarlem, The Netherlands
Hou een melee only toernooi. Er wordt al een brawl toernooi gehost door Gaki volgende maand en als het 1-daags is kun je veel beter een game houden anders red je het niet. Als het 2-daags is kun je opzich wel beide games doen.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Moreno host dan wel een Brawl toernooi, maar voor zover ik begreep ging JP een Melee monthly organiseren, dus op zich krijgen beide games wel aandacht.

Verder heeft Remen alles denk ik al gezegd wat er te zeggen valt. Als het kan, doe dan twee dagen en gemixed, als het maar één dag is, doe dan Melee. De opkomst voor beide toernooien zal misschien wat lager zijn, maar daar kun je nu van tevoren rekening mee houden.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
yes, |*lease, do a new ZEST omg :)
excuse my orthograf, my qeyboard 1s fucqed u|*, you can guess wh1ch letters 1'm m1ss1ng >_>
LOL JD, wtf happened to your keyboard XD

ill do this in english because apparently JD has interest lol.

okok, i think i've made a decision. Because it is not yet know wether i can get the venue for 2 days, or at what dates for that matter, i can't yet say if it will ben melee only, or melee/brawl mixed.

What i CAN say however, is that, IF i get the venue for 1 day only (probably saturday) it will be a ONE game event, most likely to be Melee.
This is because Gaki will indeed host a 50 player tournament next month in Brawl, and Melee has nothing major at the time. Smashfests are coming up, but how big will this be?

BUT: If i get the venue for the whole weekend, i WILL make this a mixed event. which will have Melee for saturday, and Brawl for sunday (i could mix the days and games... but i guess thats just searching for hosting problems...)

So... basically theres nothing more we can do for now but wait and see what the possibilities are for the venue.
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
met een gemixt weekend heb ik geen probleem :)

cool 1 dags melee dan:)
2 daags melee brawl oke oke
wel ff goed uitvissen welke dingen je welke dagen doet..

wat me het beste lijkt is Melee singles En brawl teams op 1 dag
en melee Teams & brawl singles op 1 dag:O

Maarja kijk maar even wat iedereen over het algemeen beste uitkomt.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ok en dan? Zijn hier volgens mij nog heel veel mensen die hetzelfde denken maar die er gewoon niks van zeggen.

Kijk, als jij only melee was geweest dan had jij er ook niks van gezegd. Ik weet heus wel dat je moet doen wat je doet hier. Ik hou niet van brawl, zou er ook nooit van houden. Maar ik zie het punt niet van stoppen met die berichten. Brawl gaat alleen maar groeien en ik ben ook een nieuweling en zo leuk wordt ook neit ontvangen. Ik probeer alleen de game en de melee community te verdedigen.
LOL. Ik heb Melee 6 jaar lang competitief gespeeld en het is nog steeds m'n favoriete game allertijden. Praat niet alsof je me kent.

Verder is het wel gezegd, er valt niets te verdedigen. Als je doorgaat, weet je welke consequenties dat heeft. De keuze ligt bij jou.
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
@marc: exa wilt toch weten of het melee of brawl gaat worden dus ik geef gewoon me redenen waarom het geen brawl only moet zijn. ook al brengt het die discusse weer op wat boeit het zolang het maar geen brawl only wordt.
Er is niks mis mee met die discussie, hetis wel heel makkelijk post te verwijderen die tegen brawl zijn. Ik vond dat er niks mis was met mijn posts =o ik beledigde niemand ik sprak alleen de waarheid.
 
Top Bottom