• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
omfg...
als een btt-record ook maar met men microseconde verandert, komen ze spontaan klaar.
jeebus, diep triest.
Naja, dit was wel een legendarisch wr voor smashtermen. Daar komt nog bij dat vrijwel iedere hobby in de catagorie triest gezet kan worden.

je loopt 0,01 sneller dan de snelste man ooit? Vind jij misschien niet interessant maar er zijn mensen die verdienen daar hun geld mee

Beetje trieste post, zeker op een smash forum
 

Rici

I think I just red myself
BRoomer
Joined
Nov 23, 2005
Messages
4,670
Location
Iraq
NNID
Riciardos
Ik dacht altijd dat haar naam Shoegaliehoeper was, of iets in die richting.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Naja, dit was wel een legendarisch wr voor smashtermen. Daar komt nog bij dat vrijwel iedere hobby in de catagorie triest gezet kan worden.

je loopt 0,01 sneller dan de snelste man ooit? Vind jij misschien niet interessant maar er zijn mensen die verdienen daar hun geld mee

Beetje trieste post, zeker op een smash forum
Neuh, triest is dat mensen er zo op kwijlen. En er zit een verschil in atletiek en BtT. Atletiek is een sport, gerespecteerd ook nog eens. BtT is een mini-game[/i].

Ik dacht altijd dat haar naam Shoegaliehoeper was, of iets in die richting.
Haha, dat is de Nederlandse manier van uitspraak.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Neuh, triest is dat mensen er zo op kwijlen. En er zit een verschil in atletiek en BtT. Atletiek is een sport, gerespecteerd ook nog eens. BtT is een mini-game[/i].


Mwah, neemt niet weg dat zowel atletiek als minigames gewoon een vorm van vermaak is waarbij je iets zo snel mogelijk probeert te doen. Dat mensen er zo op kwijlen of aftrekken of whatever is bull****, eerder verbazing over een nieuwe tijd. Ik vind het wel tof om te zien iig.

Wat is trouwens jou definitie van een gerespecteerde sport?
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Valt me op dat je het woord "game" gebruikt Piisuke. Atletiek is ook een spel.. . Sorry maar ik zie het verschil niet echt. Beide hebben simpele regels. Beiden gaan er om de snelste tijd te halen. Beiden hebben records die constant gebroken worden. Wat jij als verschil aanduid komt meer over als een overeenkomst. Vroeger gingen mensen ook spelenderwijs een ronde rennen, haantjes gedrag zorgde er voor dat 1 sneller dan de ander probeerde te zijn zijn en hence de game ontstond.

Om in een heel debat te gaan over of smash als sport gezien mag worden kunnen we beter niet doen die vraag werd al te gecompliceerd sinds schaken als sport is erkent en er verschillende takken in het begrip sport worden erkend. Maar kzie niet in wat je wil aanduiden met Mini- game en erkende sport. Care to explain?

Dat je het triest vind dat mensen het geweldig vinden dat het record is gezet is personal preference I guess. Ik vind een record op de atletiekbaan gezet ook nie zo interessant, ( kzou er zelf ook nooit zo veel tijd voor willen verdoen om hun niveau te behalen.) maar respect voor hun uithoudingsvermogen en conditie heb ik wel. Of doe jij zijn record even na?
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Mwah, neemt niet weg dat zowel atletiek als minigames gewoon een vorm van vermaak is waarbij je iets zo snel mogelijk probeert te doen. Dat mensen er zo op kwijlen of aftrekken of whatever is bull****, eerder verbazing over een nieuwe tijd. Ik vind het wel tof om te zien iig.

Wat is trouwens jou definitie van een gerespecteerde sport?
Nog een keer. BtT is een mini-game in een spel dat is toegevoegd als een klein extraatje. Het hele spel SSBM draait niet om de BtT. Het zit er in om je bezi te houden als je geen vrienden hebt om mee te spelen, of je geen zin hebt om tegen de CPU te spelen.

Een gerespecteerde sport? Lijkt me niet zo moeilijk. Een sport waar mensen voor naar je toe komen, betalen om je te zien, waarvoor de sporter betaald wordt, waar zelfs mensen die de sport niet interessant vinden je willen zien. DAT is een vorm van gerespecteerde sport.

Valt me op dat je het woord "game" gebruikt Piisuke. Atletiek is ook een spel.. . Sorry maar ik zie het verschil niet echt. Beide hebben simpele regels. Beiden gaan er om de snelste tijd te halen. Beiden hebben records die constant gebroken worden. Wat jij als verschil aanduid komt meer over als een overeenkomst. Vroeger gingen mensen ook spelenderwijs een ronde rennen, haantjes gedrag zorgde er voor dat 1 sneller dan de ander probeerde te zijn zijn en hence de game ontstond.

Om in een heel debat te gaan over of smash als sport gezien mag worden kunnen we beter niet doen die vraag werd al te gecompliceerd sinds schaken als sport is erkent en er verschillende takken in het begrip sport worden erkend. Maar kzie niet in wat je wil aanduiden met Mini- game en erkende sport. Care to explain?

Dat je het triest vind dat mensen het geweldig vinden dat het record is gezet is personal preference I guess. Ik vind een record op de atletiekbaan gezet ook nie zo interessant, ( kzou er zelf ook nooit zo veel tijd voor willen verdoen om hun niveau te behalen.) maar respect voor hun uithoudingsvermogen en conditie heb ik wel. Of doe jij zijn record even na?
Om je hele verhaal te quoten. Ik herhaal me zelf nog een keer. BtT is een minigame dat in SSBM zit.
SSBM is niet gemaakt voor BtT, het is er toegevoegd als een extraatje.
Hetzelfde is als je bijvoorbeeld een bowling wedstrijd hebt, maar onder tussen ben je aan het pokeren als het niet je beurt is. Het is om je bezig te houden als je niet aan de beurt bent, maar de avond draait niet om het pokeren, het draait om het bowlen. Het pokeren is een extraatje waarmee je plezier kan hebben, maar geen van de toeschouwers zal het een worst schelen wat er met die pokerwedstrijd gebeurt, ze komen namelijk voor het bowlen.

En als je het verschil tussen een mini-game en een erkende sport niet kan inzien, dan moet je echt serieus hulp gaan zoeken, want het is een wereld van verschil. Jij probeert beide met elkaar in verband te brengen, door te laten lijken dat ze veel overeenkomsten hebben, helaas zit je hier echter naast.

Bij RPG's heb je bijvoorbeeld ook minigames, maar daar draait wederom het spel niet om. Tuurlijk zullen er mensen zijn die er competief op gaan oefen, maar er zijn ook mensen die competief alcohol drinken.
SSBM is gemaakt waarvoor het gemaakt is, multiplayer beat 'm up, niet BtT records zetten.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Een gerespecteerde sport? Lijkt me niet zo moeilijk. Een sport waar mensen voor naar je toe komen, betalen om je te zien, waarvoor de sporter betaald wordt, waar zelfs mensen die de sport niet interessant vinden je willen zien. DAT is een vorm van gerespecteerde sport.
Des ondanks is elke vorm van een sport uigegroeid uit een beetje nutteloos vermaak niet, het werd maar op een bepaald punt toen er genoeg interesse in was gerespecteerd gezien. Dat btt het nu niet is en er weinig interesse is van de echt grote massa in Videogames en nog niet erkend worden door de grote massa (omdat ze niet om het feit heen kunnen kijken dat een stel knoppen indrukken ook knap kan zijn.) zegt niet dat het het nooit zou worden. Er is nog al wat interesse in als er minstens 200 man dat wereldrecord had staan. Niet zoveel als veel andere sporten dat is waar maar moeten mensen betalen voor iets om het te respecteren? Ik snap je punt though, feit is dat de interesse gewoon veel lager ligt en niet iedereen de handoog coordinatie bezit om er goed in te zijn.



Om je hele verhaal te quoten. Ik herhaal me zelf nog een keer. BtT is een minigame dat in SSBM zit.
SSBM is niet gemaakt voor BtT, het is er toegevoegd als een extraatje.
Hetzelfde is als je bijvoorbeeld een bowling wedstrijd hebt, maar onder tussen ben je aan het pokeren als het niet je beurt is. Het is om je bezig te houden als je niet aan de beurt bent, maar de avond draait niet om het pokeren, het draait om het bowlen. Het pokeren is een extraatje waarmee je plezier kan hebben, maar geen van de toeschouwers zal het een worst schelen wat er met die pokerwedstrijd gebeurt, ze komen namelijk voor het bowlen.
In dit geval komen tig bezoekers naar gamefaqs en naar Youtube om het record te bekijken. Deze kiezen er toch echt voor om het te gaan bekijken, bewonderen het. Hun boeit de main gameplay van smash niet ( iig niet op dat moment). Ik heb nooit marth1 als winnaar van een toernooi vermeld zien staan. Maar in btt breekt ie een record dat al sinds 2002 gezien werd als iets dat niet sneller kon. Net zo speciaal als dat een darter voor het eerst bewijst dat 3 keer in een triple 20 gooien mogelijk is. Beide kanten komen kijken naar iemand die iets uitzonderlijks doet alleen in het geval van btt via een nieuw medium en niet fysiek.

En als je het verschil tussen een mini-game en een erkende sport niet kan inzien, dan moet je echt serieus hulp gaan zoeken, want het is een wereld van verschil. Jij probeert beide met elkaar in verband te brengen, door te laten lijken dat ze veel overeenkomsten hebben, helaas zit je hier echter naast.
De definitie van een sport is te vaag voor woorden sinds dammen en schaken er aan toegevoegd zijn. Sindsdien kan alles wel als sport gezien worden. Ik toon alleen aan dat er wel degelijk overeenkomsten zijn tussen beiden. De 1 heeft alleen een grote bezoekers aantal maar marth1's prestatie heeft op youtube al minstens 2000 views behaald dus er wordt duidelijk naar gekeken.
Kan jij mij eerst de definitie van een sport of spel geven voordat we gaan spreken over een gerespecteerde sport, om maar te zwijgen over het feit dat iets als gerespecteerde sport moet gezien worden om iemand toetestaan er bewondering voor te hebben.

SSBM is gemaakt waarvoor het gemaakt is, multiplayer beat 'm up, niet BtT records zetten.
Een vel papier werdt eerst ook al basis beginsel gemaakt om op te schrijven. Een tv om te informeren. Een pc onstond uit basis beginsel om documenten op te maken( voor consumenten gebruik dan) of voor wetenschappelijke doeleinden enz, later werdt er mee geknoeid en onstond pong. Mensen zijn er mee gaan spelen en hebben er nieuwe manieren voor bedacht om er mee omtegaan. We zouden geen kunst, film, games hebben als alles alleen voor zijn originele functie werd gezien, we zouden een hele saaie wereld hebben als mensen niet eigenwijs iets juist voor iets anders gingen gebruiken.
Pikapower said:
game = oefen een jaar en je kan de beste van de wereld zijn,, sport NIET!
Bull****. Hoe lang proberen mensen al Amsah te verslaan en hoe vaakt hebben ze em naar de losers bracket gekregen? Note game(spel) > leid naar sport. Sport is game. Of was je dat vergeten?
 

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
Bull****. Hoe lang proberen mensen al Amsah te verslaan en hoe vaakt hebben ze em naar de losers bracket gekregen? Note game(spel) > leid naar sport. Sport is game. Of was je dat vergeten?
Amsah versloeg wel iedereen hier in een jaar, ben je dat vergeten?
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Bull****. Hoe lang proberen mensen al Amsah te verslaan en hoe vaakt hebben ze em naar de losers bracket gekregen? Note game(spel) > leid naar sport. Sport is game. Of was je dat vergeten?
Ik heb een leven ... en daarom probeer ik het niet eens...... en neee.......
 

Pikapower

Smash Journeyman
Joined
Oct 16, 2003
Messages
299
Location
Almere_Holland
Het feit dat nu niemand Amsah kan verslaan kan je niet aandragen als bewijs,
hoelang was Ken niet de beste van de wereld en hoe lang was remen niet de onbetwiste nummer 1 van nedereland, de metagame ontwikkelt zich steeds meer. Je weet dat Piisuke gelijk heeft (zoals altijd) maar je wilt m niet gelijk geven. en BTT is zelfs NOG makkelijker te beijzen dat t een side show is, ooeh ik zie het op youtube,, aha zo moet t ,, oke nou ff 100 x doen, ooh sjit t luckt me. 100 meter sprint, ooeh ik zie t op tv ooh zo moet t,, oooohhhh naar 1000000 x de 100 meter sprint ben ik nog niet sneller dan die gast hoe komt dat?? Schaken dan,, oke na 1000 potjes en uitleg hebben gehad over hoe t moet kan je nog niet winnen van de groot meesters, dus
 

Mind Trick

Smash Ace
Joined
Jul 11, 2006
Messages
670
Location
Amsterdam, NL
Ik heb ff een vraagje tussendoor die hele sport-game discussie:
Heb per ongeluk een keertje bij smash bij het opstarten 50 Hz gekozen. Nu krijg ik dat scherm opeens niet meer, dus mijn vraag, hoe krijg ik hem weer terug op 60 Hz?
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Amsah versloeg wel iedereen hier in een jaar, ben je dat vergeten?
In europa ja. Ik was als jong kind nummer1 van nl in schermen bij de kinder categorie. Khad nog nie eens een jaar geschermd. Dus een jaar je voor iets inzetten en er de beste in worden op een zeker punt lijkt me niet gelijk een indicatie dat iets niet een sport is. Je hebt in elke sport talenten en uitblinkers. Amsah speelde al veel langer en pikte het gewoon snel op ( heeft talent). Dat hij er dan snel nummer 1 van europa in wordt zegt meer over het europese ssbm niveau IMO en maakt het nog niet tot geen sport. Dat de metagame meer veranderd bewijst maar weer wat een diepgang dit spel heeft en dat het steeds moeilijker wordt het top niveau te behalen. Zoals met elke sport. Het feit dat Ken en Remen niet meer de beste zijn toont ook maar hoe het niveau omhoog geschoten is en meer in de buurt komt van erkenning als cyber sport.

As for Goat. Ik snap je argumentatie niet. Je ziet iets een paar keer op youtube en je probeert het en je kan het? Zet jij dan even zijn record? Om maar te zwijgen over het feit dat jij het spel snapt. Mijn moeder zou hardlopen waarschijnlijk nog eenvoudiger vinden ook al zal ze in beiden nooit speciaal worden...

BTT staat los van competitief VS mode. Betekend niet dat je het niet mag waarderen, zien als een knappe prestatie:S. Ik stel ook niet dat het de zelfde bekendheid vergaart als atletiek. Atletiek wekt bij veel meer mensen interesse dan BTT. Maar ze hebben het zelfde doel, zelfde spel principe. Ik wil ook niet claimen dat btt meer respect verdient dan atletiek. Ik bevecht alleen maar piisuke's argumentatie dat een record er in halen niet als speciaal gezien mag worden omdat het een mini-game is wat ik een kinderachtige en egoistische stelling vind.

Jij stelt dat uithoudingsvermogen iets een sport maakt maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Voor hardlopen is vroeg beginnen een plus maar geen indicatie dat je fantastisch wordt. Zal je misschien niet weten maar top atleten en sporters tapen zowat alles dat ze doen om te kunnen verbeteren, hun fouten te ontdekken. En analyseren zekers ook hun tegenstanders en hun methode's. De definite van sport is zoiezo flawed en niet vast te stellen dus er naar toe beargumenteren heeft geen zin.

Wij kunnen na minstens 1000 potjes vs Amsah gespeeld te hebben em nog nie naar de losersbracket schoppen :S. Is net zo speciaal als dat je een grootmeester in schaak niet kan verslaan. Schaak en smash zijn zoiezo relatief similair hoewel er een paar belangrijke verschillen in zitten.

As for linkje. Je kan een leven hebben en als nog de beste worden, voor de rest kinderachtige opmerking :S.
 

Pikapower

Smash Journeyman
Joined
Oct 16, 2003
Messages
299
Location
Almere_Holland
Omgwtfreadoftheweaknukeathread!

As for Goat. Ik snap je argumentatie niet. Je ziet iets een paar keer op youtube en je probeert het en je kan het? Zet jij dan even zijn record? Om maar te zwijgen over het feit dat jij het spel snapt. Mijn moeder zou hardlopen waarschijnlijk nog eenvoudiger vinden ook al zal ze in beiden nooit speciaal worden...

Kijk schat,

Btt is een truukje.

voorbeeld: Yoyoen, knap, coole truukjes, moeilijk, maar door intensief te oefen kan je het leren. sport?? NEE. komt er bij dat ik zeer goed kunnen yoyoen nog knapper vind dan zeer goed Btt en.

Nou nu zeg je lekker zo van nou doe jij t dan ff, pff das wel lekker makkelijk zeggen zo. Vind jij het knap dat iemand de bal 100x kan hoog houden? Als je eerlijk bent denkje van "dat valt meej". Als je t truukje ken is t niet zo veel meer aan. Nou dan is hett t zelfde als ik dan zeg van vind je t niet knap, doe het dan. Tis en zinloze en domme opmerking.

--------------------

Nou en voor de mensen die NOG niet snappen! Een verglijking voor smash en een sport tbv btt.
IK snap niet veel van Karate! maar ik heb ook dicov. channel / google

Karate, iedereen kent de sport, op elkaar in beuke en proberen te winnen simpel gezegdtddtdt.

Smash, iedereen kent t spel, op elkaar in beuke en proberen te winnen simpel gezegdtddt.


Kata, redelijk onbekend, hier bij oefening door een schijn gevecht, wezenlijk tak van de sport maar niet de main event, deze worden ook beoordeeld, etc. maar this niet een alleen staand ding. het is afhankelijk van de karate
http://karate.nexusit.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=87&Itemid=86


Btt, redelijk onbekend, hier bij probeer je doelen zo snelmogenlijk uit te slopen.
Dit is ook een side show, wat piisuke al zij; de makers hebben t spel als extratje der bij gemaakt. Meschien is er wel iemand de koning in Giant Melee, hij verslaat iederen daar mee, krijgt hij dan evenveel erkenning als Amsah? neej. omdat t een side show is. Btt is afhankelijk van smash anders hadden ze t spel apart uitgebracht

--------------------

Btw snap ik t spel niet? das dan kudt voor me >__> k d8 altijd dat ik wel redelijk kon smashen...

Komt daar bij dat we weten allemaal dat de scherm scene niet bijster groot is in nederland (getuigend dat de internationale pagina in t frans is), niet dat ik je skillz wil betwijfelen maar was je ook doordat je NK was ook heel groot op het internationale podium?

------------

Kudt weer te veel aandacht besteed.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Dus...het punt is gewoon dat BTT en Athletiek dezelfde elementen hebben maar dat Athletiek gewoon 100 keer moeilijker is en dat niemand BTT een reet boeit en dat heel veel mensen Athletiek wel boeit?

En je moet gewoon veel meer moeite doen om een Athleet om film na te bootsen dan een BTTer op film.

En stel dat BTT een aparte game was, dan zou het best zn eigen community kunnen hebben toch (ook al klinkt dat raar)? Ik snap het 'sideshow' argument niet helemaal.

*confuzzled*
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands

Kijk schat,

Btt is een truukje.

voorbeeld: Yoyoen, knap, coole truukjes, moeilijk, maar door intensief te oefen kan je het leren. sport?? NEE. komt er bij dat ik zeer goed kunnen yoyoen nog knapper vind dan zeer goed Btt en.


1. Die laatste zin stelt alleen maar wat jij indrukwekkend vind. Ik vind een darter niet echt heel indrukwekkend, claim nie gelijk dat het geen sport is. 2 Yoyoen heeft kampioen schappen, trainingen, landelijke teams enz. Genoeg reden om et een sport te vinden IMO. Opmerkelijk dat je intensief oefenen als een argument hier voor gebruikt btw want je state dat je na een jaar oefenen niet goed moet kunnen worden in een sport. Volgens mij oefenend elke top sporter heeeeeel intensief.

Nou nu zeg je lekker zo van nou doe jij t dan ff, pff das wel lekker makkelijk zeggen zo. Vind jij het knap dat iemand de bal 100x kan hoog houden?
Ja... . Record ligt zelfs hoger denk ik:p
daarnaast houden ze ook in dit kampioenschappen, hebben landelijke teams, websites enz. Oefenen spelers zich er rot voor. Ik weet hoe ze het doen desondanks ben ik er niet goed genoeg in. Ik vind die stuff die gasten met een bal flikken echt wel indrukwekkend.

Nou en voor de mensen die NOG niet snappen! Een verglijking voor smash en een sport tbv btt.
IK snap niet veel van Karate! maar ik heb ook dicov. channel / google

Karate, iedereen kent de sport, op elkaar in beuke en proberen te winnen simpel gezegdtddtdt.

Smash, iedereen kent t spel, op elkaar in beuke en proberen te winnen simpel gezegdtddt.


Kata, redelijk onbekend, hier bij oefening door een schijn gevecht, wezenlijk tak van de sport maar niet de main event, deze worden ook beoordeeld, etc. maar this niet een alleen staand ding. het is afhankelijk van de karate
http://karate.nexusit.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=87&Itemid=86
Je zegt het zelf het vormt zelfs een apart onderdeel. Dat het afhankelijk is van de principes van karate hoeft mensen niet tegen te houden er meer erkenning voor te zoeken (mochten ze dat willen). Verder ben ik er niet genoeg mee bekend om te bepalen hoeveel het van karate verscheelt. Ik weet wel dat btt een ander principe hanteert dan vs mode en dat ze flink van elkaar verschillen. Ook als is de een origineel een oefening voor de ander en is goed zijn in de 1 een plus voor goed zijn in de ander.


Btt, redelijk onbekend, hier bij probeer je doelen zo snelmogenlijk uit te slopen.
Dit is ook een side show, wat piisuke al zij; de makers hebben t spel als extratje der bij gemaakt. Meschien is er wel iemand de koning in Giant Melee, hij verslaat iederen daar mee, krijgt hij dan evenveel erkenning als Amsah? neej. omdat t een side show is. Btt is afhankelijk van smash anders hadden ze t spel apart uitgebracht

Wie meer erkenning verdient hebben we het niet over, dat bepalen mensen zelf. VS mode is populairder dan btt maar dat betekend niet dat btt spelers gezien moeten worden als freaks die niks beters te doen hebben. Eveneens betekent het niet dat iemand er geen erkenning voor mag hebben of interesse of respect.
Btw snap ik t spel niet? das dan kudt voor me >__> k d8 altijd dat ik wel redelijk kon smashen...

Ik state juist dat je het spel wel snapt en dat dat een verschil maakt tenopzichte van hoe jij er naar kijkt en hoe mijn moeder er naar kijkt.
Komt daar bij dat we weten allemaal dat de scherm scene niet bijster groot is in nederland (getuigend dat de internationale pagina in t frans is), niet dat ik je skillz wil betwijfelen maar was je ook doordat je NK was ook heel groot op het internationale podium?
Schermen wordt desondanks wel erkend als sport en is onderdeel van de Olympische spelen. Ik zei kindercategorie en nee ik was nog nie eens uit NL geweest. Ik scoorde later relatief average op internationale toernooien enzo maar dat doet er niet toe. Hoe goed ik er in ben geworden valt buiten deze discussie. Net als kleiduiven schieten overigens waar je net zo goed de targets in sloopt. Elke sport onstaat overigens uit een side event die niet gespeeld wordt zoals ie bedoeld is.

Je kan een atleet nie volledig nabootsen van een filmpje( btt op dit niveau ook niet) simpel gezegd omdat je er een bepaalde conditie voor moet hebben enz net als dat iemand die niet bekend is met een videogame een btt vid niet kan nabootsen.... Atletiek is voor de rest niet ingewikkeld ofzo ik vind btt nog ingewikkelder. Atletiek bestaat ook uit verschillende side events btw beide zo ontwikkeld dat ze op zich zelf kunnen staan. Of ga je speerwerpen nu ook een side event noemen omdat het minder bekendheid verwerft dan hardlopen.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Des ondanks is elke vorm van een sport uigegroeid uit een beetje nutteloos vermaak niet, het werd maar op een bepaald punt toen er genoeg interesse in was gerespecteerd gezien. Dat btt het nu niet is en er weinig interesse is van de echt grote massa in Videogames en nog niet erkend worden door de grote massa (omdat ze niet om het feit heen kunnen kijken dat een stel knoppen indrukken ook knap kan zijn.) zegt niet dat het het nooit zou worden. Er is nog al wat interesse in als er minstens 200 man dat wereldrecord had staan. Niet zoveel als veel andere sporten dat is waar maar moeten mensen betalen voor iets om het te respecteren? Ik snap je punt though, feit is dat de interesse gewoon veel lager ligt en niet iedereen de handoog coordinatie bezit om er goed in te zijn.
Sport tot nutteloos vermaak? Als je bijvoorbeeld naar Muay Thai kijkt, dan zie je dat de hele Thaise cultuur er op gebouwd is en dat het een belangrijk onderdeel is van de samenleving in Thailand.
Dus kom niet met de opmerking aanzetten dat sport nutteloos vermaak is.



In dit geval komen tig bezoekers naar gamefaqs en naar Youtube om het record te bekijken. Deze kiezen er toch echt voor om het te gaan bekijken, bewonderen het. Hun boeit de main gameplay van smash niet ( iig niet op dat moment). Ik heb nooit marth1 als winnaar van een toernooi vermeld zien staan. Maar in btt breekt ie een record dat al sinds 2002 gezien werd als iets dat niet sneller kon. Net zo speciaal als dat een darter voor het eerst bewijst dat 3 keer in een triple 20 gooien mogelijk is. Beide kanten komen kijken naar iemand die iets uitzonderlijks doet alleen in het geval van btt via een nieuw medium en niet fysiek.
Je gebruikt YOUTUBE en een forum als GAMEFAQS als voorbeeld voor een SPORT? Bij normale sporten komen mensen naar een stadium waar soms honderduizenden mensen tegelijk in kunnen en jij gebruikt YOUTUBE als een voorbeeld? Snap je nog steeds het verschil niet tussen een minigame en een gerespecteerde sport? Op internet filmpjes kijken is niet een vorm van gerespecteerde sport. Mensen komen niet naar je toe, of betalen je geld om je te zien. Mensen boeit het niet wie je bent, ze zien het record, denken vet of triest, maar diegene die het record zet kennen ze niet.


De definitie van een sport is te vaag voor woorden sinds dammen en schaken er aan toegevoegd zijn. Sindsdien kan alles wel als sport gezien worden. Ik toon alleen aan dat er wel degelijk overeenkomsten zijn tussen beiden. De 1 heeft alleen een grote bezoekers aantal maar marth1's prestatie heeft op youtube al minstens 2000 views behaald dus er wordt duidelijk naar gekeken.
Kan jij mij eerst de definitie van een sport of spel geven voordat we gaan spreken over een gerespecteerde sport, om maar te zwijgen over het feit dat iets als gerespecteerde sport moet gezien worden om iemand toetestaan er bewondering voor te hebben.

Overeenkomsten maken niet 2 dingen gelijk. Een koe en een schaap eten ook allebei gras, zijn ook allebei veedieren en hebben ook beiden hoeven, maar toch zijn het 2 heel verschillende dieren.
Daarbij kijken dezelfde mensen meerdere keren naar hetzelfde filmpje op Youtube, plus linken op random websites waar mensen zomaar op links klikken die totaal geen interesse hebben geld ook als een view. Oh en 2000 views op Youtube is niet veel, een van mijn filmpjes op Youtube is al bijna 8000 keer bekeken.


Een vel papier werdt eerst ook al basis beginsel gemaakt om op te schrijven. Een tv om te informeren. Een pc onstond uit basis beginsel om documenten op te maken( voor consumenten gebruik dan) of voor wetenschappelijke doeleinden enz, later werdt er mee geknoeid en onstond pong. Mensen zijn er mee gaan spelen en hebben er nieuwe manieren voor bedacht om er mee omtegaan. We zouden geen kunst, film, games hebben als alles alleen voor zijn originele functie werd gezien, we zouden een hele saaie wereld hebben als mensen niet eigenwijs iets juist voor iets anders gingen gebruiken.

SSBM is gemaakt voor multiplayer fun. Dat wordt zwaar ondersteund door Nintendo. Waarom zijn er anders geen BtT toernooien? Het is een minigame dat toegevoegd was aan het spel.
Oorspronkelijk speelde je het alleen in de Normal Mode, verders niet. Ze hebben het er als een bonusje toegevoegd, om een trofee te unlocken. Meer niet, je zoekt er te veel achter.
Papier is niet persé gemaakt voor schrijven, de eerste vormen op papier waren tekeningen, dat doelde op het spreiden van geschiedenis.

Nog een keertje Ryuker, want je koppigheid verbaast me. SSBM staat voor Super Smash Bros Melee, niet voor Super Smash Break the Targets.
Het spel is gemaakt voor de multiplayer fun, als in vechten tegen je vrienden. Dit was zo in SSB en wederom in SSBM.
Waarom denk je dat je nu met zijn tweeën de HRC kan spelen in SSBB?
BtT is ZEKER geen sport, er is een kleine community voor de BtT, maar dat maakt het geen sport. Ik ben verbaast dat je überhaupt deze discussie bent aangegaan, ik heb je namelijk veel hoger ingeschat.
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
http://www.wiigamer.nl/article/8401p1.html

Daarnaast heeft Nintendo vandaag haar releaselijst voor de komende zes maanden verspreid. Games als Zack & Wiki, Mario Kart Wii, Advance Wars DS 2, ze zijn er allemaal in terug te vinden. Behalve... Super Smash Bros. Brawl! Hoewel de game eind januari in Japan verschijnt en begin februari in de Verenigde Staten is de game op Nintendo's Europese releaselijst nergens terug te vinden. Dat betekent dus dat het er op dit moment uitziet dat Super Smash Bros. Brawl pas ergens ná juni 2008 in Europa verschijnt.
-_-' Yay, Europa word weer genaaid.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Sport tot nutteloos vermaak? Als je bijvoorbeeld naar Muay Thai kijkt, dan zie je dat de hele Thaise cultuur er op gebouwd is en dat het een belangrijk onderdeel is van de samenleving in Thailand.
Neemt niet weg dat het gewoon een vorm van vermaak blijft, net als btt of het kijken naar een sport.

Of het nutteloos is is een mening. Ik hecht niet veel waarde aan muay thai (whatever it may be) maar ik zeg niet dat het nutteloos is.

Dat jij break the targets een nutteloze saaie bezigheid vind betekent niet dat het niet een echte serieuze competitie is, er zijn alsnog duizenden mensen die het serieus spelen of gespeeld hebben en genoeg mensen die waardering hebben voor nieuwe filmpjes of strategieen. Ik kijk ze ten minste wel altijd.

Je gebruikt YOUTUBE en een forum als GAMEFAQS als voorbeeld voor een SPORT? Bij normale sporten komen mensen naar een stadium waar soms honderduizenden mensen tegelijk in kunnen en jij gebruikt YOUTUBE als een voorbeeld? Snap je nog steeds het verschil niet tussen een minigame en een gerespecteerde sport? Op internet filmpjes kijken is niet een vorm van gerespecteerde sport. Mensen komen niet naar je toe, of betalen je geld om je te zien
Waar moet je dan de ondergrens leggen? Als 10 mensen betalen om je te zien spelen? 1000? Moet het op tv uitgezonden worden?

Het gaat mij om de bezigheid (zo snel mogelijk iets doen), het gaat jou om de aantallen mensen die het doen. Natuurlijk zal het niveau hoger worden naarmate meer mensen iets doen, want dan zullen ook meer talenten zich ermee bezig houden, en er meer tijd in steken.

Neemt niet weg dat niet iedereen zomaar de btt wr's zou kunnen verslaan.

SSBM is gemaakt voor multiplayer fun. Dat wordt zwaar ondersteund door Nintendo
Irrelevant, wavedashen was ook niet bedoeld door nintendo. Mooie is dat wij doen met het spel wat we willen en niet luisteren wat we van nintendo moeten.

Waarom zijn er anders geen BtT toernooien? Het is een minigame dat toegevoegd was aan het spel.
Er is wel een competitie. Eerder een alltime ranking van mensen die goede tijden hebben gezet, net als een alltime ranking van de 100 meter sprint.

Oorspronkelijk speelde je het alleen in de Normal Mode, verders niet. Ze hebben het er als een bonusje toegevoegd, om een trofee te unlocken. Meer niet, je zoekt er te veel achter.
dan zijn er veel meer mensen die er teveel achter zoeken

SSBM staat voor Super Smash Bros Melee, niet voor Super Smash Break the Targets
Al had het super smash break the targets gegeten hadden we nog steeds veel meer vs mode gespeeld. Het gaat om de inhoud niet om de naam.

Het spel is gemaakt voor de multiplayer fun
Eerder zinnen herhalen maakt je punt er niet sterker op, alleen vervelender om te lezen.

BtT is ZEKER geen sport
Ben ik het mee eens, kan ook respecteren dat ryuker het wel een sport vind, aangezien hij z'n mening over de inhoud van sport heeft laten beinvloeden door het feit dat schaken en dammen sporten genoemd worden.

sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden
Probleem opgelost, btt is geen sport, net als schaken geen sport is. Dank u wel dikke van Dale

tl;dr

-_-
Lekker bezig marc, vroeger kon je goed smashen en goed discussieren/argumenteren maar dat kan je nu blijkbaar allebei niet meer ;)
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
Je gebruikt YOUTUBE en een forum als GAMEFAQS als voorbeeld voor een SPORT? Bij normale sporten komen mensen naar een stadium waar soms honderduizenden mensen tegelijk in kunnen en jij gebruikt YOUTUBE als een voorbeeld? Snap je nog steeds het verschil niet tussen een minigame en een gerespecteerde sport? Op internet filmpjes kijken is niet een vorm van gerespecteerde sport. Mensen komen niet naar je toe, of betalen je geld om je te zien. Mensen boeit het niet wie je bent, ze zien het record, denken vet of triest, maar diegene die het record zet kennen ze niet.
cool, piisuke weet wat mensen denken :lick:
op die youtube filmpjes weet je ook niet wie het is, ze zetten immers geen camera op zichzelf, het gaat erom wie ze zijn/wat ze doen in het spel.
de naam van dr mario's BtT record heb k al een aantal keren over mn scherm zien vliegen. dus het lijkt me niet dat ze het niet boeien wie die smashers is. persoonlijk kennen ze hem niet, nee.
ken jij [insert topsporters] wel allemaal persoonlijk?



Overeenkomsten maken niet 2 dingen gelijk. Een koe en een schaap eten ook allebei gras, zijn ook allebei veedieren en hebben ook beiden hoeven, maar toch zijn het 2 heel verschillende dieren.
Daarbij kijken dezelfde mensen meerdere keren naar hetzelfde filmpje op Youtube, plus linken op random websites waar mensen zomaar op links klikken die totaal geen interesse hebben geld ook als een view. Oh en 2000 views op Youtube is niet veel, een van mijn filmpjes op Youtube is al bijna 8000 keer bekeken.
Youtube is zowat een nieuw medium opzich geworden. het is een alternatief van naar een stadion gaan of in dit geval naar een zogenaamd BtT-toernooi. waarom die er niet zijn. we hebben Youtube ^^. plus dat die comunity idd een heel stuk kleiner is. en het grootste punt is waarschijnlijk dat je geen directe tegenstander nodig hebt zoals bij een gewoon smash toernooi.



SSBM is gemaakt voor multiplayer fun. Dat wordt zwaar ondersteund door Nintendo. Waarom zijn er anders geen BtT toernooien? Het is een minigame dat toegevoegd was aan het spel.
Oorspronkelijk speelde je het alleen in de Normal Mode, verders niet. Ze hebben het er als een bonusje toegevoegd, om een trofee te unlocken. Meer niet, je zoekt er te veel achter.
Papier is niet persé gemaakt voor schrijven, de eerste vormen op papier waren tekeningen, dat doelde op het spreiden van geschiedenis.
nogmaals, youtube dus.

Nog een keertje Ryuker, want je koppigheid verbaast me. SSBM staat voor Super Smash Bros Melee, niet voor Super Smash Break the Targets.
Het spel is gemaakt voor de multiplayer fun, als in vechten tegen je vrienden. Dit was zo in SSB en wederom in SSBM.
Waarom denk je dat je nu met zijn tweeën de HRC kan spelen in SSBB?
BtT is ZEKER geen sport, er is een kleine community voor de BtT, maar dat maakt het geen sport. Ik ben verbaast dat je überhaupt deze discussie bent aangegaan, ik heb je namelijk veel hoger ingeschat.
Dit vind ik een beetje lame. een discussie is soms wel leuk, vooral als beide partijen goede argumenten hebben.


..jep I'm bored :p
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Dus...het punt is gewoon dat BTT en Athletiek dezelfde elementen hebben maar dat Athletiek gewoon 100 keer moeilijker is en dat niemand BTT een reet boeit en dat heel veel mensen Athletiek wel boeit?

En je moet gewoon veel meer moeite doen om een Athleet om film na te bootsen dan een BTTer op film.
+100pts

^^
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
ik raad aan om deze discussie stop te zetten.

je ziet justin alleen verschijnen als hij ergens een discussie in ziet die hij wel wint.....
Nog zo'n kwantiteit over kwaliteit persoon, alhoewel je er ook wel zo uit ziet ;)

Hoe kan je oordelen of justin ze wint als je ze niet leest :p
 
Top Bottom