• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
1. Overeenkomsten maken 2 dingen niet hetzelfde. Ik heb dit al meerdere keren moeten herhalen.

2. Het gaat er niet om wie er gelijk heeft, gedraag je niet als een kind.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ken het kanaal, kijk het niet.
Moet jij weten. Ik kijk ook geen studio sport tenzij een sport er op is die ik leuk vind...

En zegt het iets over dat gamen een sport is?
Zo is het boek niet opgebouwd. Het is geen handleiding en stelt dit soort definities niet. Maar het geeft wel aan dat de grens tussen een sport en een spel klein is.

Zie mijn vorige quote in mijn vorige post over suggereren.
Nog 1 keer : Competitief gamen!!

Heb ik gezegd dat het niet mag? Ik heb gezegd dat het er niet voor gemaakt is. Tuurlijk zijn er mensen die andere ideeën hebben bij het spelen van het spel. Zoals het vinden van glitches, cheaten, speedrunnen, maar daar zijn de spellen niet voor gemaakt.
Dan kan je ophouden met dit argument. Volgens jou zou het alleen maar als sport erkend worden als nintendo daadwerkelijk dat als doel stelt :S. Toen de bal bedacht was was het ook niet meteen duidelijk welke sporten er uit zouden groeien maar tennis en voetbal zijn toch niet meer een sport dan de ander :S.
In dit geval bevat het spel gewoon genoeg om er een interessante sport van te maken.

En mijn punt is dat het een uit de hand gelopen grap is, of je het nou leuk vind of niet.
Dat is jouw mening en wordt niet door iedereen gedeeld >.>. Zo kan je back en forward gaan dus houd daar maar mee op...


En dat zei ik over de e-sports.
Naief....

Ja, want een paar duizend mensen veranderen de hele betekenis en bedoeling van een spel, in vergelijking met de paar miljoen die het spel spelen zonder al die onnodige dingen. Ja, want de kleine duizend zijn veel belangrijker toch? Ik zoek trouwens ook niet veel achter sport, ik houd het bij sport en niks anders. Andere mensen hier proberen er meer achter te zoeken door gamen er aan toe te voegen.
Bull****. Tal van kinderen over de gehele wereld spelen vanaf jongs af aan al met een bal. Ga jij dan zeggen dat aangezien zij er maar mee kloten voetbal niet als sport gezien mag worden omdat het aantal kinderen dat kloot met een bal hoger ligt dan het aantal pro voetballers?
Verder: Competitief Gamen...


Voetbal is begonnen als een spelletje, wat uiteindelijk tot op vandaag nog steeds hetzelfde is. Een spel, een hobbie. Het enige verschil is is dat er nu geld mee verdient kan worden.
Dus voetbal is geen sport? Smash is ook niks veranderd sinds het uit kwam ( zelfde chars, alleen andere tactieken en manieren van bewegen maar dat geld voor voetbal ook) en met smash wordt ook geld verdiend.


En wat denk je dat de reden van bescheiden is? In andere woorden, bijna niemand interesseert het.
1000 man is niet niemand...

Jij noemt de Olympische Spelen een grap? Een traditie afkomsting uit het oude Griekenland, dat al eeuwen bestaat een grap. Ja, hiermee maak je jezelf lekker geloofwaardig.
Jij noemt opkomende sporten een grap, ik denk eigenlijk ook dat ivo meer op het voetbal aimd met zijn opmerking ...

Nee, nooit gezegd, nooit gesuggereerd. Alleen praten we hier over de BtT in SSBM en SBB, misschien is de hele BtT in SSBB anders, dit is echter niet te zeggen, omdat het spel nog niet uit is.
En in hoezeer moet het dan anders zijn om wel geaccepteerd te worden door jou?

Ik weet wel wat het betekent, jij bent hier diegene die het woordenboek moest raadplegen.
Ik zou het toch maar eens opzoeken als ik jou was. ^^

BtT een subcultuur, ja hoor Ivo.
De smash scene opzich is een subcultuur. Btt maakt er onderdeel van uit.

Tuurlijk maken overeenkomsten 2 dingen niet precies gelijk. Maar naarmate ze meer en meer overeenkomen vallen ze wel in de zelfde groeperingen. Appels en peren allebei fruit.
e-sports en fysieke sporten. Allebei sporten.
 

Remen

Smash Apprentice
Joined
Sep 14, 2002
Messages
135
Deze discussie zuigt, praat liever over mijn photoshop skills




 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
JAT results ^_^ (als iemand een bracket ergens van wilt zien, moet je et maar zeggen)

SSB64
1. GOAT
2. Dave
3. Jeffz0r
4. Utto
5. Ivo
5. Linkje

Guitar Hero II
1. Dave
2. Linkje
3. Utto
4. GOAT
5. Jeffz0r
5. Ivo

Timesplitters Future Perfect
1. Dave
2. GOAT
3. Ivo
4. Utto
5. Jeffz0r
5. Linkje

Mario Kart: Double Dash!!
1. Ivo
2. Jeffz0r
3. Utto
4. Dave
5. Linkje
5. GOAT

Wii Sports
1. Dave
2. Jeffz0r
3. Utto
4. GOAT
5. Ivo
5. Linkje

SSBM low tier
1. Utto
2. Linkje
3. GOAT
4. Dave
5. Ivo
5. Jeffz0r

Poker
1. GOAT
2. Ivo
3. Utto
4. Jeffz0r
5. Linkje
6. Dave

TOTAAL
1. Dave
2. GOAT
3. Utto
4. Jeffz0r
4. Ivo
6. Linkje
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Moet jij weten. Ik kijk ook geen studio sport tenzij een sport er op is die ik leuk vind...
Nee, maar ergens interesse in tonen, of compleet negeren zijn 2 verschillende dingen.

Zo is het boek niet opgebouwd. Het is geen handleiding en stelt dit soort definities niet. Maar het geeft wel aan dat de grens tussen een sport en een spel klein is.
Klein? De hele definitie van sport is een klein verschil?

Nog 1 keer : Competitief gamen!!
Nog een keer: suggereren betekent dat je van mening bent dat je het vindt. Ongeacht of het competitief, of niet is.

Dan kan je ophouden met dit argument. Volgens jou zou het alleen maar als sport erkend worden als nintendo daadwerkelijk dat als doel stelt :S. Toen de bal bedacht was was het ook niet meteen duidelijk welke sporten er uit zouden groeien maar tennis en voetbal zijn toch niet meer een sport dan de ander :S.
In dit geval bevat het spel gewoon genoeg om er een interessante sport van te maken.
Zou Ninty een fysieke machine maken, die actieve bezigheden van je vergt (dat is de Wii dus niet), dan is het een ander verhaal. Wederom probeer je met opmerkingen te komen, zoals "als dit niet was, of toen dit bedacht werd was het ook anders." Dit staat allemaal LOS van het feit wat een sport is. Gamen is geen sport, competitief gamen ook niet. Er is een duidelijk definitie van sport, doe niet eigenwijs.

Dat is jouw mening en wordt niet door iedereen gedeeld >.>. Zo kan je back en forward gaan dus houd daar maar mee op...
Achter 'meningen' verschuilen is zwak in een discussie. Houd daar dus maar mee op.

Naief....
Ja, want jij kan mijn gedachten lezen. <_<

Bull****. Tal van kinderen over de gehele wereld spelen vanaf jongs af aan al met een bal. Ga jij dan zeggen dat aangezien zij er maar mee kloten voetbal niet als sport gezien mag worden omdat het aantal kinderen dat kloot met een bal hoger ligt dan het aantal pro voetballers?
Verder: Competitief Gamen...
Met een bal spelen, of 'voetbal' spelen zijn 2 verschillende dingen. Wederom gebruik je 2 dingen die overeenkomen, maar wederom vergeet je het punt dat 2 overeenkomsten niet 2 dingen hetzelfde maken.
Als zij wat op straat aankloten met een bal, is het uiteraard niet professioneel voetbal. Zij sporten niet, zij spelen een spelletje, ze doen aan hun hobby. Als ze sporten, dan gaan ze 's maandags en 's woensdags naar training en 's zaterdags spelen ze een competitie wedstrijd.
Verder: competitief gamen is geen sport, dat je het überhaupt al denkt is al lachwekkend.
Er is een duidelijke definitie van wat sport is, geloof je het niet, of kijk je er langs, dan is dat je eigen fout, maar ga niet andere mensen lastigvallen met leugens over wat wat is.


Dus voetbal is geen sport? Smash is ook niks veranderd sinds het uit kwam ( zelfde chars, alleen andere tactieken en manieren van bewegen maar dat geld voor voetbal ook) en met smash wordt ook geld verdiend.
Ga terug de pagina's in, verschillende mensen hebben de definitie gepost. Dit eindeloos gebabbel begint pijnlijk te worden. Ook is het al gezegd door mij en Marc dat je moet ophouden met overeenkomsten en dingen zo te verdraaien dat het lijkt alsof ze hetzelfde zijn.
Wederom, overeenkomsten maakt niet gelijk.


1000 man is niet niemand...
Duizend man in totaal niet, maar in vegelijking met de paar biljoen die op de wereld wonen is het niks.


Jij noemt opkomende sporten een grap, ik denk eigenlijk ook dat ivo meer op het voetbal aimd met zijn opmerking ...
Nee, jij noemt competitief[/b] gamen een sport. Dat is de hele grap. Opkomende sporten??? Niet te geloven Ryuker.

En in hoezeer moet het dan anders zijn om wel geaccepteerd te worden door jou?
Laat het een fysieke game worden. Ga naar de atletiekbaan, leg een paar schijven neer en sla ze zo snel mogelijk kapot. Dan wordt het pas een sport.

Ik zou het toch maar eens opzoeken als ik jou was. ^^
Niet nodig, want ik ken mijn woordenschat.

De smash scene opzich is een subcultuur. Btt maakt er onderdeel van uit.
BtT een cultuur...? Een cultuur is hoe mensen zich kleden, gedragen, een cultuur is iets wat mensen maakt wie ze zijn. Een geloof, is een perfekt voorbeeld en jij wilt gamen naast geloof zetten?

Tuurlijk maken overeenkomsten 2 dingen niet precies gelijk. Maar naarmate ze meer en meer overeenkomen vallen ze wel in de zelfde groeperingen. Appels en peren allebei fruit.
e-sports en fysieke sporten. Allebei sporten.
Fout, e-sports is geen sport. Haal het alsjeblieft uit je hoofd. De e-sports zijn voor mensen die te lui zijn om aan sporten te doen en verschuilen zich achter dit event, om zo te denken aan sport te doen.
Plaats jezelf in deze situatie: Je staat met 3 jongens op straat te praten en het onderwerp sport komt op tafel.
De eerste zegt dat hij 4x per week naar voetbaltraining gaat en een vijfde dag een wedstrijd speelt.
De tweede zegt dat hij 6x per week fitnessed en de zevende dag een uurtje jogged.
Nu wordt er gevraagd wat voor sport jij doet. Zeg je dat je games speelt en "e-sport?"
Gamen en sporten vallen niet in dezelfde categorie. De definitie zegt meer dan genoeg, hou er dus over op.

waar om gaat het dan wel in een discussie?
Misschien om de andere partij te overtuigen van jouw standpunt. Niet om wie er wint >_<.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Ik zat laatst te denken, en er is nog wel een aardig aantal smashers waar ik nog is een redelijk aantal matches tegen wil spelen, namelijk:

-Dave
-Linkje
-Ivo
-Amsah
-Faab
-Coen
-Marc


Ik heb a.s. zaterdag voor het eerst sinds tijden wat tijd om hiervoor te gebruiken. Wie van dit lijstje heeft er zin om dan naar mij te komen voor een daggie smash/andere dingen? :) PM maar als je intresse hebt :)
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Ik weet dat je een grapje maakte, maar ik had al gezegd dat de Wii het niet was.

Nee die is er niet...
Ja die is er wel, zoals ik al zei: "Doe niet zo eigenwijs." En lees een fakkin woordenboek. Hoeft niet eens, want de betekenis is al een paar keer gepost. Nu ga ik even sporten, ik bedoel WoW spelen. Ik ga vissen in WoW, dat is sporten in een sport, hoe actief ben ik bezig om 2 uur 's nachts =D.

<_<
 

Okan

Smash Cadet
Joined
Dec 12, 2007
Messages
36
Location
Netherlands
Hey all^^!!..Effe voorstellen Ik ben Okan Ik speel Marth/Sheik^^..veel van jullie kennen me al denk ik ^^....Captain falcon is me Legend Char ^^.
 
Top Bottom