• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
ik ben morgen vrij, voor de rest ben ik te lui om te reizen zonder een auto, dus exa als je wilt kan je met alles langskomen :p

battle of the 5 cents word eerst gespeeld onder mij en Ivo daarna word er een melee vorm in gang gezet.

history van battle of the 5 cents begon op XT-C 3 waar ik Ivo's falco versloeg mwahahha :p
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Crouch cancel is er 100% zeker uit.

En wat marc zegt over dat sommige chars veel lag hebben na een aerial en sommige niet is ook niet helemaal waar. Sommige charachters hebben namelijk een combinatie van slome aerials en sneller aerials (marth heeft bijvoorbeeld over het algemeen weinig lag maar z'n dair is echt extreem sloom als je land.)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik bedoel dus dat er characters zijn die over het algemeen aerials met veel landing lag hebben. Dat er één aerial tussen zit die dat niet heeft, doet niet af aan het feit dat ze beperkter zijn wat dat betreft dan andere characters. Leek me duidelijk. =/
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Vandaag de hele dag met Johnny en Joeri Brawl zitten spelen. Vids komen nog.

1 ding: Dedede is de man. KK pinguin/eend/whatever, hij ownt te erg. EAT MINIONS

Aerials hebben soms veel lag, maar die moet je gewoon goed spacen (DDD Bair bijv)

L-cancel is er uit, Crouch cancel volgens mij ook.

Wat me ook opviel (en pointed out thanks to Johnny) is dat je ongelofelijk snel kan omdraaien vanuit rennen. Handig als je op iemand af rent en Bair wil doen ipv je laggy Fair (Ike).

K heb het er ook met Joeri over gehad: de balans in het spel lijkt tot nu toe erg goed. Rot op met je Bowser claw Marc, eerst maar zien, geez. Het is echt niet nodig om gelijk allerlei dingen te bannen. Over bannen gesproken, ik kon aardig wat stages vinden die in mijn ogen gewoon goed zijn voor toernooien.

En Snake is echt een mongool. Kutbeest. Niet 1 keer gespeeld sinds unlock, en ben ook niet van plan dat te gaan doen. (Hou je bek Marc O_O)

Al met al, kk vet spel. Ik heb geen gemenge gevoelens, dit is gewoon de ****. Punt.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Snake is focking leuk om mee te spelen XD. Je kan echt vies spelen met die mijnen XD.

@ Marc: Nee jij ziet er goed uit.. >.>

En Wario kan ze focking motor op eten ..
 

Chivaro

Smash Apprentice
Joined
Aug 6, 2007
Messages
112
Brawl is een gruwlijk spel, mensen vinden het niet leuk omdat er nog geen advance techs in zitten. Of tenminste nog niet veel.
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
Omfgggg, iedereen heeft hier al Brawl? :(
Iemand in de buurt van Leidschendam (Exalador? XD) die het niet erg vind als ik (met waarschijnlijk SpaniardSens, Infinite Krulllen) een keer langs komen (gewoon een middagje ofzo)? ^^

EDIT: Oooh Exa, is lees je post net en misschien kunnen ik, spaniardsens, infinite krullen vrijdag langskomen ^_^ We zijn om 12:15 uit, dus dan zijn we er om mmm 1 uur ofzo? Zeg maar of je het goed vind lol ;P Ik weet zelf nog niet 100% zeker dat ik kan en ik weet t ook niet van Infinite + Spaniard, maar dat hoor je nog wel. Eerst wil ik weten of jou het eventueel goed zou vinden. ;)

Chivaro, waarom heb je een vrouwen character op maple? XD Je gaat me niet vertellen dat je een 'bf' op dat spel hebt rofle.

--
Mijn chars btw(speel bijna nooit meer):

 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Brawl is een gruwlijk spel, mensen vinden het niet leuk omdat er nog geen advance techs in zitten. Of tenminste nog niet veel.
Dat is het niet echt eigenlijk... Laat ik voorop stellen dat ik Brawl wel leuk vind, ik PROBEER het ook niet als Melee 2.0 te benaderen. De moeite die ik ermee heb ligt niet bij de afwezigheid van advanced techs. Wavedashen mis ik alleen voor spacing af en toe, had verder niet anders verwacht dan dat het weg zou zijn. L-cancelen is een gemis omdat een aantal characters gewoon een stuk slechter zijn zonder, maar ook daarmee valt te leven. Het "probleem" is dat edge guarden weg is en iedereen belachelijk lang leeft. Een aantal characters die op zichzelf goed zijn kun je bijna afschrijven omdat ze problemen hebben met het makes van kills, iig relatief gezien. Meest extreme voorbeeld is Marth die een optie of 6 heeft, zelfs met aerials, terwijl er ook characters zijn die hooguit 1 of 2 smashes hebben die iets af kunnen maken op den duur. Verder vind ik het spel echt sloom, matches worden voor mij eerder saai en ik vind het ook minder leuk om ernaar te kijken. Als ik Melee een hele tijd niet meer speel, went het misschien nog. En dingen als random omvallen, WTF?
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
Mooie come back bij die Marth vs Ike video. ^_^ Ike heeft wel eeerg veel lagg lijkt het? :S
Falco ziet er tof uit om mee te spelen. ^^ Dedede is gewoon grappig lal.. xD


---
Nog een vraag: Hoe kan t dat Brawl nu wel werkt en hoe zorg ik ervoor dat t bij mij ook gaat werken. (Mijn Wii is nu nog 'normaal', maar, wat voor modchip moet ik hebben? Hoe krijg ik t spel dan werkend etc.)
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
We hebben al best wat PT vids en er cirkelen er heel veel rond in de brawl discussion. Ganon heeft Coen nog niet en ik zelf vind em kut om te spelen :p.
K zoiets als wavelanden is dus mogelijk in brawl alleen niet door te airdodgen maar gewoon je momentum die kant op te zwiepen en een looptje te doen. Hele handig lijkt me http://youtube.com/watch?v=VmxHhy6JJJE

En sonic unlocken was nie zo makkelijk XD
http://www.youtube.com/watch?v=NNMz8pjNEhQ
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
Lol. xD
Je bent btw behoorlijk populair Ryuker xD. Ik zie bij al die youtube filmpjes dingen als: "Ryuker IMO is the best SSBB pro. " "Ryuker is the best pit" bla bla bla XD.


Coen, waarom nou weer een roze Dedede? :laugh:

EDIT:
Ik heb een beetje onderzoek gedaan (...) en Chivaro/Exa en wie nog meer t spel heeft, welke modchip hebben jullie en kunnen jullie het volledige spel spelen? (Of hebben jullie een Japanse Wii + Japanse Brawl? XD)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Lol. xD
Je bent btw behoorlijk populair Ryuker xD. Ik zie bij al die youtube filmpjes dingen als: "Ryuker IMO is the best SSBB pro. " "Ryuker is the best pit" bla bla bla XD.
En er waren nog wel zoveel mensen die dachten dat Brawl competitief goed zou zijn. =p
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Mijn Pit filmpjes zijn ook een van de weinige die rondcirkelen :p. Over die modchip dat verschilt per Wii die je hebt. Ik heb 1 van de eerste in europa dus daar komt een wiikey in. Maar als je een recente hebt dan moest er een ander in geloof.
 

Mind Trick

Smash Ace
Joined
Jul 11, 2006
Messages
670
Location
Amsterdam, NL
Heeft iemand van jullie al een beetje Yoshi gespeeld?

Van wat ik lees lijkt het asof die weer bottom tier wordt, nog steeds geen out of shield jump, nog steeds een langzame grab, geen DJC meer (!), Fsmash minder sterk, crouch cancel eruit (!). Het enige wat ze hem geven is een lange staart en een derde jump, ik begrijp nog steeds niet waar the fock hij een derde jump voor nodig heeft maar goed.

Kan iemand bevestigen dat hij nog meer zuigt dan ooit? :p
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
Mijn Pit filmpjes zijn ook een van de weinige die rondcirkelen :p. Over die modchip dat verschilt per Wii die je hebt. Ik heb 1 van de eerste in europa dus daar komt een wiikey in. Maar als je een recente hebt dan moest er een ander in geloof.
Ik had gelezen dat daar problemen mee waren... maar ik heb de Europese wii van ongeveer 1 week na de launch...
Maar hij doet het dus gewoon wel met wiikey? En is het btw al mogelijk om de volledige versie te spelen. Thanks in advance ;)
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Dann, gister weer gesmasht tegen Johnny.

Johnny's Ike is echt belachelijk goed geworden in 2 dagen.

Ding killt standaard rond 120% op lichte chars (ja, dat is snel), vaak ook eerder. Aether (UpB) werkt als projectiel (prioriteit is goddelijk), dus als ik boven hem zit is hij vrij om dat ding in de lucht te gooien en ~ 20% te doen. Daar komt nog bij dat het erg moeilijk is om eruit te DIen. En zelfs als het me lukt om eruit te DIen, is Ike alweer uit zn lag voordat ik hem erop kan pakken. Ike's Side-B is ook serieus te goed, teringsnel en bijna niet te punishen (of hij duwt me te ver voor een counterattack, of hij cancelt de aanval naar iets anders, waar ongeveer zero lag tussen zit).

Verder zuigen Ike's grabs, ben je dood als hij je recovery goed voorspelt en heeft ie ook nog een aardige counter.

Dedede:

Sloom beest, groot target, maar wel een paar aanvallen die echt gewoon kont trappen. Niet spelen als je niet kan spacen. Bair is teringsnel, veel prioriteit (is bijna zijn enige aanval die kans heeft om door Side-B en Up-B van Ike heen te komen) en rapet zowel in comboen als in edgeguarden. Als je goed spacet, kan ie niet geshieldgrabben worden en vaak niet gepunisht. Te vergelijken met Jiggly's Bair in melee. Fair is een stoot met je hamer in de lucht. Sloom, aardig wat prioriteit, en redelijke kill kracht. Dash attack is te goed, hij 'struikelt' op de manier zoals in die ouwe Kirby games xD Het blijft grappig. Het is een slome aanval, aardig wat range (hij glijdt een stukje door) en zieke power.
Side-B zijn die minions. Zeker de weten is dit Dedede's spam aanval op verre afstand. Wel goed mikken. Nadat je ze gegooid heb blijven ze rondlopen en doen ze soms iets, wat af en toe een verschikkelijke afleiding is voor de tegenstander (Waddle doo die opeens een beam in je rug schiet). Er kunnen er maximaal 2 tegelijk op het veld. Nair is een goede setup , maar is makkelijk te punishen door lage prioriteit en veel lag bij het landen.

Verder, de CHAINGRAB DES DOODS. Werkt alleen op middelmatig zware tot heel zware character, schijnt het. Ik heb vooral tegen Ike gespeeld en heel vaak gegrabt, dus de chaingrab lukte wel, alleen zit er echt een HEEL stricte timing op. Vaak zat ik er waarschijnlijk net een frame naast en kon Ike me eruit jabben of spotdodgen. De chaingrab lukte ook maximaal a 4 keer achter elkaar op een normale stage, aangezien je telkens een groot stuk naar voren opschuift. In ieder geval niet ban waardig.

Het ziet er naar uit dat Dedede wel redelijk is. ;D

Lucario:

Aardig snel, heel vieze hitboxen, erg floaty, licht, niet al te goede killmoves, maar combos gaan lekker.

Lucario is te cool. Vandaar dat ik dit ding ook ga mainen samen met DDD. Niet spelen als je Pokemon haat (in Pokemon is hij OverUsed tier :o). Zijn combo moves zijn vooral Fair, Upair en Bair. Die chainen meestal vrij goed aan elkaar, en aangezien moves nu zwakker worden in knockback, gaan combos op deze manier vaak ook beter. Dit is echter wel een probleem voor Lucario, want als je een kill move als F-smash vaak gebruikt, heb je zowat geen kill move meer over. Luke's B-aanvallen zijn moves uit Pokemon games. Neutral B is Aura Sphere, een bal vol energie die je kan opladen. Erg spambaar projectiel, raakt vol-opgeladen onder de rand als je hem vanuit staande positie afvuurt. Wat hem goed voor edgeguarden maakt, maar dit ding is vooral goed om je tegenstander in bepaalde posities te dwingen. Side B is Force Palm, een soort blast van zn signature ding, Aura. Beetje gare aanval, maar je kan er misschien ooit iets nuttigs mee uithalen. Down B is Me First, een counter aanval a la Meta Knight, maar dan cooler. UpB is Extremespeed ,snelle recovery, erg tricky, maar soms duurt het een beetje te lang voordat de aanval begint. Dair is ook vet goed. Je kan ermee shield bashen, aangezien de aanval vlak boven de grond geen lag heeft en je dus achter elkaar dat ding kan uitvoeren. Downsmash is ook een kill move, raakt aan 2 kanten en is aardig snel. Verder kan Luke nog wallclingen, walljumpen en beweegt ie vrij soepel. Het enige aan het wat me echt wel eens irriteerde was de lag op sommige aanvallen.

Dat waren mijn uitgebreidere char impressions. Dank u en tot de volgende keer.
 

NubCake

Smash Cadet
Joined
Sep 8, 2007
Messages
27
Location
Heerhugowaard, The Netherlands
Ik had gelezen dat daar problemen mee waren... maar ik heb de Europese wii van ongeveer 1 week na de launch...
Maar hij doet het dus gewoon wel met wiikey? En is het btw al mogelijk om de volledige versie te spelen. Thanks in advance ;)

de volledige versie is als het goed is al wel te spelen ja, ik heb het van een vriend gehoord en ik ga het zo snel mogelijk zelf ook proberen :D
hij heeft verbatim DL discs (blijken de beste te zijn ofzo :p)
heeft het gebrand met imgburn wat ook het beste blijkt te zijn voor wii games.
en dan moet je de dvd5 in je wii doen, als ie in het menu is de dvd5 voor de dvd9 swappen, en dan doet ie t als t goed is ;) (heb ik ook allemaal gehoord en gelezen dus kweet het niet 100% zeker, als ik t zelf geprobeerd heb zal ik t denk nog wel ff posten =))

have fun met brawl allemaal! :D
cya
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Ah, dus Biscuit rapet ook al in Brawl :)

Anyway, ik heb dinsdag zoals bekend ook wat Brawl ervaringen opgedaan bij Stephan, en al met al vond ik het erg tof. Overall heb ik het idee dat het minder makkelijk is om mensen keihard te naaien, wat naar mijn mening een pluspunt is. Ik bedoel hiermee dat dingen als Jigglypuff's rest en Sheik's fair de nerf hebben gekregen die ze verdienden, en dat lame foutjes zoals een techfout aan de rand niet gelijk meer fataal worden. Ik was pas erg laat bij Stephan en heb dus ook maar weinig matches kunnen spelen, dus veel meer kan ik er niet echt over zeggen. Sowieso had ik nauwelijks tijd om melee uit m'n systeem te krijgen. Koud in het veld speelde ik meteen in de losersbracket tegen BF z'n Falco en Marth (met Toon Link en Peach) en werd niet al te verrassend geraped.

Over personages kan ik vrij weinig zeggen behalve over Peach, Luigi en Marth, aangezien dat de enige characters zijn waarbij ik vergelijkingsmateriaal heb en die ik meer dan één keer gespeeld heb. Peach lijkt grotendeels hetzelfde te zijn als in Melee. Haar downsmash is zoals bekend generfed (en terecht), maar ze lijkt iets vlotter en haar float in combinatie met haar luchtaanvallen schoppen nog steeds kont. Dair heeft minder prioriteit, wat zonde is, maar fair lijkt iets sterker. Al met al heb ik vertrouwen in Peach en ik ga zeker proberen om haar weer één van mijn mains te maken (en ook al was ze slecht, dan zou ik het nog doen omdat ze gewoon een tof wijf is).

Luigi is de man in Brawl. Zijn aerials zijn vrij hard generfed en dat was vrij pijnlijk toen ik met hem speelde (geen cheap KO's meer met nair; fair heeft belachelijk weinig knockback), maar voor de rest lijkt hij verbetert ten opzichte van Brawl. Gebrek aan wavedash merkte ik eigenlijk nauwelijks. Hij beweegt soepeler en daarbovenop kan hij ook nog eens veel makkelijker recoveren met down b. Zeker in het begin van Brawl zal ik proberen Luigi te mainen, al is het maar omdat Luigi zo verschrikkelijk awesome is.

Marth is het minst veranderd van iedereen. Verder eigenlijk toch niet zoveel over te zeggen. Snake is heel vreemd, maar op zijn eigen manier wel oké en hij is natuurlijk de Chuck Norris van videogames (luister niet naar Coen, hij lult uit zijn nek). Andere characters die ik gaaf vind omdat ze me wel goed leken of omdat ik het gewoon leuk vind om ze in Brawl te zien: Diddy Kong, Toon Link, Sonic, Wario, Olimar, Pokemon Trainer, Lucas en Zelda. Hopelijk kan ik binnenkort wat langer spelen, maar helaas heb ik de komende periode niet zoveel tijd. Misschien na ESA2 weer...
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Wat me wel echt irriteerde trouwens toen ik Peach speelde was dat je niet meer mee kan bukken naar downsmashen. Dit was in Melee natuurlijk crouch-cancel dsmash. Maar als je hierin bukt en dan c omlaag ragt, doet ie een dtilt, dit zal echt ff wennen zijn :/
Verder lijkt Peach me alsnog wel redelijk fijn spelen, alleen lijkt de besturing af en toe net iets anders ofzo, vooral met betrekking tot floaten, maar ik heb er niet genoeg mee gespeeld om er goed aan te kunnen wennen.
DeDeDe is voorlopig mijn main, maar ik heb pas 1 dagje gespeeld, dus dat zou nog zomaar kunnen veranderen.
 

NubCake

Smash Cadet
Joined
Sep 8, 2007
Messages
27
Location
Heerhugowaard, The Netherlands

Chivaro

Smash Apprentice
Joined
Aug 6, 2007
Messages
112
Ik heb een meisjes Character omdat Jongens fugly in maple eruit zien xd.
En weet jij veel misschien ben ik wel een meisje :p?

En ik kan bevestigen dat Yoshi nog steeds zuigt xd
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
Ik had je gezien bij Mindtrick, dus ik hoop niet voor je dat je een meisje bent...

(Exalador, kunnen we nog komen vrijdag? ^^ Wil erg graag brawl spelen lol, en spaniard komt hoogstwaarschijnlijk niet mocht het door gaan...)
 
Top Bottom