• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

NubCake

Smash Cadet
Joined
Sep 8, 2007
Messages
27
Location
Heerhugowaard, The Netherlands
hey mensen XD ik heb omgebouwde wii+ brawl enz... en als 2 vrienden van me ook hun wii ombouwen denk ik erover een brawl toernooitje te geven... kweet nog niet zeker maar het is mogelijk ^^ ALS ik besloten heb dat ik hem wil geven, zijn er mensen die geïnteresseerd zijn? =P
ik woon in heerhugowaard noord-holland, is 30-45 minuten met de trein v.a. amsterdam.
tell me if u wanna come =D
 

NubCake

Smash Cadet
Joined
Sep 8, 2007
Messages
27
Location
Heerhugowaard, The Netherlands
nee man, ga weg met je heerhugowaard noord-holland, is 30-45 minuten met de trein v.a. amsterdam.
lol, k.. ik dacht IETS te weinig v.a. amsterdam, maar amsterdam (centraal) = 45 minuten, de andere stations zitten rond de 60 minuten ofzo :p
maar ok... genoeg mensen die dan willen komen, dus ik zal kijken of alles te regelen valt XD
kmeld t nog wel als het doorgaat ;)

cya
 

Chivaro

Smash Apprentice
Joined
Aug 6, 2007
Messages
112
Daarom zeg ik. ITT: Mensen die failen in brawl vinden het een kut spel.

Oh, en het spel is net uit. Dat er nog niet uber advanced technieken zijn betekent niet dat het spel niet toernooi waardig is. lrn2brawlplz
 

Chivaro

Smash Apprentice
Joined
Aug 6, 2007
Messages
112
I thought I was awesome in brawl, I left disappointed.

Jullie verwachten echt gewoon een Melee 2.0 heh <<''?
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
Daarom zeg ik. ITT: Mensen die failen in brawl vinden het een kut spel.

Oh, en het spel is net uit. Dat er nog niet uber advanced technieken zijn betekent niet dat het spel niet toernooi waardig is. lrn2brawlplz
Inderdaad. Ik vind het veel geavanceerder lijken dan toen melee net uit was. En mensen zeggen ook dat het veel te langzaam en floaty is, maar ik vond dat echt wel meevallen. Zeker met doubles is het echt totaal geen slow-paced spel.
 

Chivaro

Smash Apprentice
Joined
Aug 6, 2007
Messages
112
Het spel is geweldig.. alleen als mensen geen GOEIE argumenten hebben waarom het spel zuigt.. vind ik het irritant. Ik zie alleen maar staan. Ik verwacht een Melee 2.0 met meer characters meer stages, betere graphics.
 

Chivaro

Smash Apprentice
Joined
Aug 6, 2007
Messages
112
Ik faal niet Melee. Dat ik niet zo goed ben als die andere pro's betekent niet dat ik faal.

Je weet nog niet eens wie ik ben xd..

EDIT: Ik nam aan dat Zgetto's post naar mij gericht was.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Inderdaad. Ik vind het veel geavanceerder lijken dan toen melee net uit was. En mensen zeggen ook dat het veel te langzaam en floaty is, maar ik vond dat echt wel meevallen. Zeker met doubles is het echt totaal geen slow-paced spel.
Bij Melee begonnen we vanaf nul (waar jij overigens niet bij was), nu hebben we al 5+ jaar competitieve bagage. Voor teams is de vermindering van de chaos waarschijnlijk wel positief, maar daar gaat het niet om in eerste instantie.

WALL OF TEXT:

Laten we wel duidelijk houden dat het hier om meningen gaat en dat de mening van een ander geen consequenties heeft voor je eigen spelplezier of het gebrek daaraan. Verder gaat het er hier om of het spel competitief wat waard is.

Het is een nieuw spel en de meeste mensen accepteren dat, maar je **** niet voorkomen dat mensen een deel in een serie vergelijken met eerdere delen, zeker niet wanneer ze een eerder deel jarenlang competitief gespeeld hebben. Persoonlijk heb ik al behoorlijk wat plezier aan Brawl beleefd, maar vooral door SSE, de ****load aan unlockables en het feit dat ik veel met Nintendo en haar geschiedenis heb. Ik denk niet dat iemand ontkent dat het spel veel te bieden heeft, maar het is duidelijk dat de aandacht verlegd is van een multiplayer spel naar een totaalpakket.

Dan de VS mode. Tot dusver voelt het voor mij alsof ze de helft van het spel weggehaald hebben. Doordat het langzamer is en een aap nog terug kan komen door die automatische edge grabs, is er veel van de technische moeilijkheid verdwenen. Ook draait het door de floatiness van veel characters minder om combo’s dan eerst. Dit past goed in Nintendo’s huidige beleid waarbij ze alles toegankelijk willen maken voor het grote publiek, maar als competitieve speler zat ik daar niet op te wachten. IMO hoeft het spel niet puur om techniek te draaien, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de technische kloof tussen goede spelers en n00bs zoals die er was in Melee afkeur. En laten we wel wezen, de meeste technische dingen in Melee waren al niet heel moeilijk en niet allemaal even noodzakelijk voor competitie.

Het weghalen van L-canceling zorgt ervoor dat veel characters geen veilige aerials meer hebben. Door het weghalen van wavedashen en het bemoeilijken van snel dash dancen zijn veel spacing opties verdwenen. De trukendoos is kleiner. Dit zou kunnen beteken dat Brawl competitief een spel wordt waarin twee mensen alleen de paar veilige moves spammen in de hoop te raken en vanaf daar verder te gaan, of het wordt een enorme campfest omdat aanvallen bijna niet veilig kan. Vooral van het laatste heb ik al het een en ander gemerkt. Tot slot is het nu heel erg belangrijk dat een character killing moves heeft, waardoor een aantal characters bij voorbaat al behoorlijk afvalt.

Wat Zgetto zei klopt ergens wel, veel mensen die slecht waren in Melee zien Brawl als een nieuwe kans en zijn heel erg enthousiast nu. Je ziet een hoop statements als “Azen vindt het ook leuk”, maar daar kan ik tegenover stellen dat M2K al een aantal kritische posts over Brawl heeft gemaakt in de SBR en liever bij Melee blijft. Het is wel een feit dat we verder moeten, we kunnen niet bij Melee blijven. Desalniettemin schatten pessimisten zoals ik de kans dat Brawl competitief ook maar in de buurt komt van Melee klein in. Respecteer dat en bewijs het tegendeel.
 

Chivaro

Smash Apprentice
Joined
Aug 6, 2007
Messages
112
Er zijn genoeg pro's die Brawl ook leuk vinden. Casual's willen dat de tourney***s gewoon bij Melee blijven.
Ik zie dat niet zo sinds ik bij Melee ook gewoon advanced tech's gebruik en ik vind zelf ook dat dat het spel leuk maakt. Maar Brawl is nog net uit en als mensen er nu al zo'n kritiek op hebben raak is best teleurgesteld.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
IMO hoeft het spel niet puur om techniek te draaien, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de technische kloof tussen goede spelers en n00bs zoals die er was in Melee afkeur. En laten we wel wezen, de meeste technische dingen in Melee waren al niet heel moeilijk en niet allemaal even noodzakelijk voor competitie.
*Stopt even in de Dutch thread* Het is zeker waar dat er nu waarschijnlijk een minder grote kloof zal zitten tussen de betere spelers en de 'mindere' spelers. Zelf denk ik echter niet dat resultaten meer random worden. In Melee kon je ver achterstaan en was er nog een aardige kans op een comeback door 'gimpen'. Nu alles echter in verhouding veel meer om mindgames en spacing draait, gimpen vrijwel niet meer bestaat, en je niet gelijk je stock bekoopt door 1 fout, gaat slim spelen een minstens evengrote - als niet grotere - rol spelen. (niet dat slim spelen geen groot verschil maakte in Melee).

*ok, ik kan niet helemaal formuleren wat ik nou wil zeggen *is half-stoned*, ik heb geen idee of dat stukje enige sense maakte*

Het weghalen van L-canceling zorgt ervoor dat veel characters geen veilige aerials meer hebben. Door het weghalen van wavedashen en het bemoeilijken van snel dash dancen zijn veel spacing opties verdwenen. De trukendoos is kleiner. Dit zou kunnen beteken dat Brawl competitief een spel wordt waarin twee mensen alleen de paar veilige moves spammen in de hoop te raken en vanaf daar verder te gaan, of het wordt een enorme campfest omdat aanvallen bijna niet veilig kan. Vooral van het laatste heb ik al het een en ander gemerkt. Tot slot is het nu heel erg belangrijk dat een character killing moves heeft, waardoor een aantal characters bij voorbaat al behoorlijk afvalt.
Dit klopt allemaal heel aardig. Volgens mij is dit wat ik juist wilde zeggen. Ik moet alleen wel zeggen dat de makkelijkere spacing van aerials door zweverigheid het ontbreken van L-cancellen wel enigzins opheft. Campen gaat zeker werken in Brawl, dat merk ik ook nu al. Btw, wie vallen er dan af?

Ik vind trouwens wel dat het klopt dat mensen die voorheen tech hoeren waren het minder hebben op Brawl dan andere mensen. Ik bedoel er niks mee, het kan ook toeval zijn, maar het lijkt erop dat sommige mensen niet kunnen leven zonder gimpen en flashy zijn..[/QUOTE]
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Kzie je punt Marc. Ik moet zeggen dat ik er nogal gemixt tegen aankijk op dit moment. Als op zich zelf staand spel is brawl goed. Het vereist een nieuwe speelstijl maar dat heeft wel genoeg draagvlak voor competiviteit. Ik weet alleen niet of me dat meer gaat aanspreken zoals dat in melee is. Gister speelde ik beide spellen vrijwel na elkaar. Dat grabben van de rand met je rug probeerde ik in melee vanwege brawl en dat soort edge mogelijkheden mis je dan. Maar de vloeiendheid en controle over je character in melee vond ik weer een verademing.

Wat je zegt over chars gaan een paar van de meest belangrijke moves voor hun gebruiken kan ik je in vinden. Gister speelde ik weer pit en merkte ik dat ik om echt goed aan te vallen die f-b voor me uit moest gaan spinnen tot ik er bijna op afgestraft wordt. Aanvallen met arials uit de lucht kan natuurlijk alleen als ik niet een schild raak. Met grabs krijg je meestal alleen een d-throw naar een uair en dan houd het op en kan je weer wachten op je tegenstander. Ook die reduction in knockback na het vaak gebruiken van een move treft me flink want ik ben dus of vaak aan het killen met f-smash of met bairs of uairs ( maar die killen alleen als je het een lange tijd niet uit de kast trekt ofzo). Oftwel ik vond me stijl met pit nog al eentonig worden en omdat ik spammen zelf niks vind ging ik daar niet volledig in over maar ik zou waarschijnlijk gewoon me rot moeten campen met pijlen. Ik heb wel 3 chars gebruikt ofzo die allemaal erg verschillend waren en Coen ging er ook 2 af. Dus er was wel char diversiteit. Daar vond ik snake dan nog het meeste me een idee geven waarin brawl anders is en dat alleen in de aanval gaan niet zo loont in brawl maar dat je heel veel stage control moet hebben in brawl.

Die chainthrow van ddd was scheit irritant en stocks duren echt een eeuwigheid maar ja dat is dus brawl. Ik was de halve tijd bezig om op shadow moses die muren te slopen om coen een beetje fatsoenlijk dood te krijgen waarna hij me een halve minuut vast zet tegen die muur met een perfecte chainthrow ( je kan niet meer techen na een gooi om de een of andere reden dus techen tegen een muur had geen effect). Dat was dan wel vooral tegen een muur want op de grond is er uit te komen.

Al met al mis ik vooral de snelheid en de vloeiend heid. Ook stun stoort me want meestal kunnen ze je na 1 hit al slaan dus je spacing moet echt heel goed zijn of je kan beter niet slaan. Ook is het wennen dat snelle directe approaches minder effect hebben dan in melee. Ik denk dat dat vooral wennen is. Brawl is allemaal wat trager en precieser. Waar je in melee een fiks offensief kon inzetten ben je in brawl langzamer naar je ko's aan het toewerken.

Dat was iig wat voor impressie ik heb na gister. Of dit zo blijft valt nog te bezien hoewel het me wel duidelijk is dat heel veel nieuwe opties er nou ook nie meer zullen komen met chars en die snelheid en intensiteit van melee gaat het niet halen ( daar zijn de gamemechanics simpel weg niet geschikt voor). Oftewel brawl is echt nog heel nieuw en echt echt flink wennen.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Chivaro: Je **** niet verwachten dat iedereen het leuk vindt. De mensen van de oude garde die het niets (blijven) vinden zullen vanzelf weg gaan. Het is niet alsof ik naar Brawl toernooien zal gaan om elke keer te zeggen "het is kut".

Dit klopt allemaal heel aardig. Volgens mij is dit wat ik juist wilde zeggen. Ik moet alleen wel zeggen dat de makkelijkere spacing van aerials door zweverigheid het ontbreken van L-cancellen wel enigzins opheft. Campen gaat zeker werken in Brawl, dat merk ik ook nu al. Btw, wie vallen er dan af?
True, maar bij short hops merk je het wel heel erg. Wie er afvallen? Iedereen die geen of weinig killing opties heeft die ook echt werken. Ik denk dan aan een character als Meta Knight die makkelijk damage doet, maar alleen smashes heeft om het af te maken (en dan nog niet al te consistent). Vergelijk dat met Marth die met random aerials al kills kan maken. Overigens presenteer ik dit vrij zwart-wit, maar ik denk wel dat het uit gaat maken.

En in reactie op dat laatste stukje... Ik ben juist één van de minst technische spelers, altijd al geweest. Het is dat ik al zo lang speel.
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
Ik neem aan dat die wall o' text aan mij gericht was aangezien mijn post gequote is.

Bij Melee begonnen we vanaf nul (waar jij overigens niet bij was), nu hebben we al 5+ jaar competitieve bagage. Voor teams is de vermindering van de chaos waarschijnlijk wel positief, maar daar gaat het niet om in eerste instantie.
Ik was er niet bij, maar heb wel een en ander gezien en gelezen van hoe het vroeger was, en ik speel nu ook ssb64 op hoog niveau (hoger dan melee, maar wel op emulator), dus ik weet redelijk wat van de overgang van ssb naar melee. We begonnen ook niet op 0 bij melee, maar het is wel waar dat we nu veel veel verder zijn.

WALL OF TEXT:

Laten we wel duidelijk houden dat het hier om meningen gaat en dat de mening van een ander geen consequenties heeft voor je eigen spelplezier of het gebrek daaraan. Verder gaat het er hier om of het spel competitief wat waard is.
Vandaar dat ik zei: "ik vind". Ik vind ook dat het competitief zeker wat waard is, of het competitief meer waard is dan melee is wat anders.

<snip>


Dan de VS mode. Tot dusver voelt het voor mij alsof ze de helft van het spel weggehaald hebben. Doordat het langzamer is en een aap nog terug kan komen door die automatische edge grabs, is er veel van de technische moeilijkheid verdwenen. Ook draait het door de floatiness van veel characters minder om combo’s dan eerst. Dit past goed in Nintendo’s huidige beleid waarbij ze alles toegankelijk willen maken voor het grote publiek, maar als competitieve speler zat ik daar niet op te wachten. IMO hoeft het spel niet puur om techniek te draaien, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de technische kloof tussen goede spelers en n00bs zoals die er was in Melee afkeur. En laten we wel wezen, de meeste technische dingen in Melee waren al niet heel moeilijk en niet allemaal even noodzakelijk voor competitie.
Ik heb gehoord dat ssb pro's die melee voor het eerst speelden vroeger, ook dachten dat er veel minder gecombo'd zou worden in melee, en moet je nu eens kijken. Comboen is inderdaad moeilijker door het hoge aantal procenten en floatiness, maar dr zijn genoeg moves met lage knockback en als je kijkt naar metaknight kan je niet zeggen dat het spel totaal niet om combo's draait.

Het weghalen van L-canceling zorgt ervoor dat veel characters geen veilige aerials meer hebben. Door het weghalen van wavedashen en het bemoeilijken van snel dash dancen zijn veel spacing opties verdwenen. De trukendoos is kleiner. Dit zou kunnen beteken dat Brawl competitief een spel wordt waarin twee mensen alleen de paar veilige moves spammen in de hoop te raken en vanaf daar verder te gaan, of het wordt een enorme campfest omdat aanvallen bijna niet veilig kan. Vooral van het laatste heb ik al het een en ander gemerkt. Tot slot is het nu heel erg belangrijk dat een character killing moves heeft, waardoor een aantal characters bij voorbaat al behoorlijk afvalt.<snip>
Van WD, L-cancel en Dashdance vind ik het het minst jammer dat L-cancel weg is, omdat dat vooral de snelheid en noob-pro kloof van het spel bepaalt, terwijl die andere 2 meer de strategie en spacing bepalen. Misschien (zeg niet dat ik dat vind) is het wel goed dat L-cancel weg is, omdat je nu niet zomaar je sterkste aerials kan gebruiken, maar beter moet spacen en strategie moet hebben, wat trouwens wel weer veel moeilijker is zonder wavedash en dashdance. Ik denk dat je het een klein beetje kan vergelijken met Jiggs in melee, daar is je midairgame veel belangrijker dan l-cancel of wavedash, en bijvoorbeeld shieldgrabben is heel makkelijk te omzeilen, ik heb gemerkt dat dit in brawl ook meer zo is. Over de killing moves: ik heb brawl nog maar 1 dag gespeeld, maar ik had gehoord dat pit bijna geen killing moves heeft; nou zn bair is behoorlijk sterk en een random smash aanval maakt de ander ook wel dood rond de 150%, dat is misschien hoger dan normaal maar pit kan misschien ook meer schade geven dan normaal. Ik denk niet dat de killing moves een groot probleem zijn, het spel ziet er vrij gebalanceerd uit.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Chivaro: Je **** niet verwachten dat iedereen het leuk vindt. De mensen van de oude garde die het niets (blijven) vinden zullen vanzelf weg gaan. Het is niet alsof ik naar Brawl toernooien zal gaan om elke keer te zeggen "het is kut".



True, maar bij short hops merk je het wel heel erg. Wie er afvallen? Iedereen die geen of weinig killing opties heeft die ook echt werken. Ik denk dan aan een character als Meta Knight die makkelijk damage doet, maar alleen smashes heeft om het af te maken (en dan nog niet al te consistent). Vergelijk dat met Marth die met random aerials al kills kan maken. Overigens presenteer ik dit vrij zwart-wit, maar ik denk wel dat het uit gaat maken.

En in reactie op dat laatste stukje... Ik ben juist één van de minst technische spelers, altijd al geweest. Het is dat ik al zo lang speel.
K. Had het ook niet specifiek over jou, het kan best dat het gewoon toeval is.

Btw, Meta Knight kan in tegenstelling tot wat ik verwacht had, zeker wel killen. Wat Biscuit gisteren tegen me pullde was zwaar belachelijk :p Meta vs Kirby , vanaf lage % (20 ofzo) Up-air, upair, upair, upair etc. tot ik in het hoge stuk van de stage was op 80%, Up-B. En dood was ik. Ik heb geprobeerd het te DIen of er door heen te airdodgen etc maar het lijkt een beetje moeilijk te gaan. Die UpB van Meta Knight killt ook op andere stukken van de stage erg goed merk ik.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Lawrencelot: Alleen de eerste alinea was op jou gericht. =p Ik bedoelde dat we als Nederlandse community echt op nul begonnen met Melee, er was geen noemenswaardige competitieve SSB64 scene. Wat de combo's betreft, er zijn nog wel characters die redelijke combo's kunnen maken, maar het is meestal alsof je tegen Luigi of Jigglypuff speelt in Melee... veel one hit wonders dus.

Coen: Er zullen wel meer manieren gevonden worden om kills te maken, het was ook gewoon een voorbeeld. Feit blijft wel dat de moeite die je ervoor moet doen een stuk groter is (5 up-airs en een up-B of één tipper). Hangt verder ook van de stages af. Overigens vind ik dat het minder snel kunnen maken van kills juist meer ruimte schept voor dom spel, je gaat er toch niet meteen dood aan.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
@ marc daar kan je dus lelijk fout zitten. Als beide spelers nog niet echt weten wat ze nou kunnen dan schept lang leven idd ruimte voor dom spel maar wanneer dat verandert en je vooral tegen sterke chars maar dom approached kan je heel snel je stock verliezen. 't valt dus nog te bezien of het meteen ruimte voor dom spel geeft. Ik heb net deze eerste post gelezen van deze thread en dat is wel tamelijk interessant. We kunnen ook brawl gewoon verkeerd aanpakken op dit moment.
http://www.smashboards.com/showthread.php?t=141977&highlight=Ryokoyaksa

Als je dat leest zal je het idee moeten krijgen dat dom spel nog wel es lelijk afgestraft kan worden aangezien kill moves te snel doen iemand killen flink kan vertragen. Nou moet ik zeggen dat ik er nog niet veel van merk want ik ga nu gewoon door tot ik iemand dood heb en laat ze dan maar terugkomen maar dit kan best interessant zijn en mogelijk zal je meer moeten nadenken tijdens combo's.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik doelde vooral op Coen die gimps in feite wijt aan technische fouten, terwijl dat IMO vaak gewoon het verliezen van mindgames is. Hoe dan ook bedoel ik niet dat je in de fully charged forward smash van Snake moet blijven rennen. -_- Denk bijv. aan een spot dodge op het verkeerde moment die je in Melee je leven (of iig een groot deel ervan) kon kosten en in Brawl vaak alleen wat extra damage betekent.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik doelde vooral op Coen die gimps in feite wijt aan technische fouten, terwijl dat IMO vaak gewoon het verliezen van mindgames is. Hoe dan ook bedoel ik niet dat je in de fully charged forward smash van Snake moet blijven rennen. -_- Denk bijv. aan een spot dodge op het verkeerde moment die je in Melee je leven (of iig een groot deel ervan) kon kosten en in Brawl vaak alleen wat extra damage betekent.
Verschilt per char. Een gemiste spotdodge kan je een knie combo geven van snake bv die je best snel er uit ramd. En ike pakt je er al helemaal op. Ksnap wat je bedoelt maar ik vind het te vroeg om dit al vast te stellen.
 
Top Bottom