Piisuke
Smash Ace
Kan ik ook komen? Voor mij is het ongeveer 3-4 uur reizen =P.
edit: sig ownt
edit: sig ownt
Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!
You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!
lol, k.. ik dacht IETS te weinig v.a. amsterdam, maar amsterdam (centraal) = 45 minuten, de andere stations zitten rond de 60 minuten ofzonee man, ga weg met je heerhugowaard noord-holland, is 30-45 minuten met de trein v.a. amsterdam.
Inderdaad. Ik vind het veel geavanceerder lijken dan toen melee net uit was. En mensen zeggen ook dat het veel te langzaam en floaty is, maar ik vond dat echt wel meevallen. Zeker met doubles is het echt totaal geen slow-paced spel.Daarom zeg ik. ITT: Mensen die failen in brawl vinden het een kut spel.
Oh, en het spel is net uit. Dat er nog niet uber advanced technieken zijn betekent niet dat het spel niet toernooi waardig is. lrn2brawlplz
Mensen die falen in melee vinden brawl geen kut spel.ITT: Mensen die failen in brawl vinden het een kut spel.
Bij Melee begonnen we vanaf nul (waar jij overigens niet bij was), nu hebben we al 5+ jaar competitieve bagage. Voor teams is de vermindering van de chaos waarschijnlijk wel positief, maar daar gaat het niet om in eerste instantie.Inderdaad. Ik vind het veel geavanceerder lijken dan toen melee net uit was. En mensen zeggen ook dat het veel te langzaam en floaty is, maar ik vond dat echt wel meevallen. Zeker met doubles is het echt totaal geen slow-paced spel.
*Stopt even in de Dutch thread* Het is zeker waar dat er nu waarschijnlijk een minder grote kloof zal zitten tussen de betere spelers en de 'mindere' spelers. Zelf denk ik echter niet dat resultaten meer random worden. In Melee kon je ver achterstaan en was er nog een aardige kans op een comeback door 'gimpen'. Nu alles echter in verhouding veel meer om mindgames en spacing draait, gimpen vrijwel niet meer bestaat, en je niet gelijk je stock bekoopt door 1 fout, gaat slim spelen een minstens evengrote - als niet grotere - rol spelen. (niet dat slim spelen geen groot verschil maakte in Melee).IMO hoeft het spel niet puur om techniek te draaien, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de technische kloof tussen goede spelers en n00bs zoals die er was in Melee afkeur. En laten we wel wezen, de meeste technische dingen in Melee waren al niet heel moeilijk en niet allemaal even noodzakelijk voor competitie.
Dit klopt allemaal heel aardig. Volgens mij is dit wat ik juist wilde zeggen. Ik moet alleen wel zeggen dat de makkelijkere spacing van aerials door zweverigheid het ontbreken van L-cancellen wel enigzins opheft. Campen gaat zeker werken in Brawl, dat merk ik ook nu al. Btw, wie vallen er dan af?Het weghalen van L-canceling zorgt ervoor dat veel characters geen veilige aerials meer hebben. Door het weghalen van wavedashen en het bemoeilijken van snel dash dancen zijn veel spacing opties verdwenen. De trukendoos is kleiner. Dit zou kunnen beteken dat Brawl competitief een spel wordt waarin twee mensen alleen de paar veilige moves spammen in de hoop te raken en vanaf daar verder te gaan, of het wordt een enorme campfest omdat aanvallen bijna niet veilig kan. Vooral van het laatste heb ik al het een en ander gemerkt. Tot slot is het nu heel erg belangrijk dat een character killing moves heeft, waardoor een aantal characters bij voorbaat al behoorlijk afvalt.
True, maar bij short hops merk je het wel heel erg. Wie er afvallen? Iedereen die geen of weinig killing opties heeft die ook echt werken. Ik denk dan aan een character als Meta Knight die makkelijk damage doet, maar alleen smashes heeft om het af te maken (en dan nog niet al te consistent). Vergelijk dat met Marth die met random aerials al kills kan maken. Overigens presenteer ik dit vrij zwart-wit, maar ik denk wel dat het uit gaat maken.Dit klopt allemaal heel aardig. Volgens mij is dit wat ik juist wilde zeggen. Ik moet alleen wel zeggen dat de makkelijkere spacing van aerials door zweverigheid het ontbreken van L-cancellen wel enigzins opheft. Campen gaat zeker werken in Brawl, dat merk ik ook nu al. Btw, wie vallen er dan af?
Ik was er niet bij, maar heb wel een en ander gezien en gelezen van hoe het vroeger was, en ik speel nu ook ssb64 op hoog niveau (hoger dan melee, maar wel op emulator), dus ik weet redelijk wat van de overgang van ssb naar melee. We begonnen ook niet op 0 bij melee, maar het is wel waar dat we nu veel veel verder zijn.Bij Melee begonnen we vanaf nul (waar jij overigens niet bij was), nu hebben we al 5+ jaar competitieve bagage. Voor teams is de vermindering van de chaos waarschijnlijk wel positief, maar daar gaat het niet om in eerste instantie.
Vandaar dat ik zei: "ik vind". Ik vind ook dat het competitief zeker wat waard is, of het competitief meer waard is dan melee is wat anders.WALL OF TEXT:
Laten we wel duidelijk houden dat het hier om meningen gaat en dat de mening van een ander geen consequenties heeft voor je eigen spelplezier of het gebrek daaraan. Verder gaat het er hier om of het spel competitief wat waard is.
Ik heb gehoord dat ssb pro's die melee voor het eerst speelden vroeger, ook dachten dat er veel minder gecombo'd zou worden in melee, en moet je nu eens kijken. Comboen is inderdaad moeilijker door het hoge aantal procenten en floatiness, maar dr zijn genoeg moves met lage knockback en als je kijkt naar metaknight kan je niet zeggen dat het spel totaal niet om combo's draait.<snip>
Dan de VS mode. Tot dusver voelt het voor mij alsof ze de helft van het spel weggehaald hebben. Doordat het langzamer is en een aap nog terug kan komen door die automatische edge grabs, is er veel van de technische moeilijkheid verdwenen. Ook draait het door de floatiness van veel characters minder om combo’s dan eerst. Dit past goed in Nintendo’s huidige beleid waarbij ze alles toegankelijk willen maken voor het grote publiek, maar als competitieve speler zat ik daar niet op te wachten. IMO hoeft het spel niet puur om techniek te draaien, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de technische kloof tussen goede spelers en n00bs zoals die er was in Melee afkeur. En laten we wel wezen, de meeste technische dingen in Melee waren al niet heel moeilijk en niet allemaal even noodzakelijk voor competitie.
Van WD, L-cancel en Dashdance vind ik het het minst jammer dat L-cancel weg is, omdat dat vooral de snelheid en noob-pro kloof van het spel bepaalt, terwijl die andere 2 meer de strategie en spacing bepalen. Misschien (zeg niet dat ik dat vind) is het wel goed dat L-cancel weg is, omdat je nu niet zomaar je sterkste aerials kan gebruiken, maar beter moet spacen en strategie moet hebben, wat trouwens wel weer veel moeilijker is zonder wavedash en dashdance. Ik denk dat je het een klein beetje kan vergelijken met Jiggs in melee, daar is je midairgame veel belangrijker dan l-cancel of wavedash, en bijvoorbeeld shieldgrabben is heel makkelijk te omzeilen, ik heb gemerkt dat dit in brawl ook meer zo is. Over de killing moves: ik heb brawl nog maar 1 dag gespeeld, maar ik had gehoord dat pit bijna geen killing moves heeft; nou zn bair is behoorlijk sterk en een random smash aanval maakt de ander ook wel dood rond de 150%, dat is misschien hoger dan normaal maar pit kan misschien ook meer schade geven dan normaal. Ik denk niet dat de killing moves een groot probleem zijn, het spel ziet er vrij gebalanceerd uit.Het weghalen van L-canceling zorgt ervoor dat veel characters geen veilige aerials meer hebben. Door het weghalen van wavedashen en het bemoeilijken van snel dash dancen zijn veel spacing opties verdwenen. De trukendoos is kleiner. Dit zou kunnen beteken dat Brawl competitief een spel wordt waarin twee mensen alleen de paar veilige moves spammen in de hoop te raken en vanaf daar verder te gaan, of het wordt een enorme campfest omdat aanvallen bijna niet veilig kan. Vooral van het laatste heb ik al het een en ander gemerkt. Tot slot is het nu heel erg belangrijk dat een character killing moves heeft, waardoor een aantal characters bij voorbaat al behoorlijk afvalt.<snip>
K. Had het ook niet specifiek over jou, het kan best dat het gewoon toeval is.Chivaro: Je **** niet verwachten dat iedereen het leuk vindt. De mensen van de oude garde die het niets (blijven) vinden zullen vanzelf weg gaan. Het is niet alsof ik naar Brawl toernooien zal gaan om elke keer te zeggen "het is kut".
True, maar bij short hops merk je het wel heel erg. Wie er afvallen? Iedereen die geen of weinig killing opties heeft die ook echt werken. Ik denk dan aan een character als Meta Knight die makkelijk damage doet, maar alleen smashes heeft om het af te maken (en dan nog niet al te consistent). Vergelijk dat met Marth die met random aerials al kills kan maken. Overigens presenteer ik dit vrij zwart-wit, maar ik denk wel dat het uit gaat maken.
En in reactie op dat laatste stukje... Ik ben juist één van de minst technische spelers, altijd al geweest. Het is dat ik al zo lang speel.
Verschilt per char. Een gemiste spotdodge kan je een knie combo geven van snake bv die je best snel er uit ramd. En ike pakt je er al helemaal op. Ksnap wat je bedoelt maar ik vind het te vroeg om dit al vast te stellen.Ik doelde vooral op Coen die gimps in feite wijt aan technische fouten, terwijl dat IMO vaak gewoon het verliezen van mindgames is. Hoe dan ook bedoel ik niet dat je in de fully charged forward smash van Snake moet blijven rennen. -_- Denk bijv. aan een spot dodge op het verkeerde moment die je in Melee je leven (of iig een groot deel ervan) kon kosten en in Brawl vaak alleen wat extra damage betekent.