• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The New Order Tournament 2

Status
Not open for further replies.

Feben

Smash Cadet
Joined
Aug 10, 2008
Messages
63
Location
IJsselmuiden, Netherlands
Afhankelijk van het aantal tv's lijkt mij. Als er 1 tv is per 2 personen moet het wel lukken (lijkt mij knap, als dat lukt). Een tv per poule is in ieder geval niet te doen (ik ga uit van een poule van 12 man, 12 poules van 12 is 144 man) . Dan is twee dagen zelfs nog snel.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
ik moet inderdaad heel veel wii's en tv's vragen voor dit toernooi.
2 dagen die zaal gaat denk ik niet lukken.
zowel met de planning van de nobelaer zelf, als de kosten.
ik ga niet aan de mensen die 2 dagen komen, 2 keer de entree vragen.

ik ben backstage al wat mensen als crew aan het regelen. ;)
ik hoop dat ik nog aan spelen toe kom die dag :laugh:
 

kisama

Smash Cadet
Joined
Aug 9, 2008
Messages
40
Location
netherlands, amsterdam
Prince mss is het slim om nu al te vragen wie een tv of een wii mee gaat nemen
zodat je later niet moet gaan stressen om meer wii`s en tv`s te regelen
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
Fair enough, maar dan is poules voor singles simpelweg niet haalbaar.
of teams zou geschrapt moeten worden..
wat vindt men leuker?
pouls bij singles of singles en teams maar dan beide gelijk DE-brackets



hierbij een oproep:

Anyone who can take a wii and or TV with him, please do.
with your help we can make this tournament go smooth and everyone gets to play friendlies.





and



de inschrijflijst
IS OVER 90,00!!!!!!!!!!!!
eigelijk precies 100 :p


edit in first page
 

Feben

Smash Cadet
Joined
Aug 10, 2008
Messages
63
Location
IJsselmuiden, Netherlands
Op zich vind ik teams leuker. Maar wat lukt en wat niet hangt voornamelijk af van het aantal tv's/wii's. Bij gaki's toernooi was er een tv per poule. Als je nu weer poules maakt van dezelfde grootte, en een tv per poule, zou het in principe wel moeten lukken, als je nog wat vroeger begint en later eindigt (bij dit toernooi blijven er wat meer mensen over). Verstandiger is nog meer tv's en wii's te hebben, want dan is er genoeg tijd.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik vind teams leuker, dat ten eerste. Heb je behoefte aan een poll, Shadow?

Verder denk ik dat singles en teams beide moet lukken met alleen een DE bracket, MITS JE WEINIG TOT GEEN TIJD VERLIEST. Ik wil geen doemdenker zijn, maar ik denk dat je je een beetje verkijkt op de tijd. IBD duurde met de helft van de deelnemers en praktisch geen vertraging al een paar UUR te lang.
 

Feben

Smash Cadet
Joined
Aug 10, 2008
Messages
63
Location
IJsselmuiden, Netherlands
Marc, waarom zou je veel meer tijd verliezen bij dit toernooi als als er tussendoor geen tijd gebruikt wordt voor niet-toernooigerelateerde matches , en je net zo veel tv's hebt ten opzichte van IBD?
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Omdat de ervaring leert dat een grotere groep mensen moeilijker te managen is. Meer mensen die om wat voor reden dan ook tijd kosten en met nu al 100 man denk ik dat het qua tv's nog lastig zal worden.
 

Feben

Smash Cadet
Joined
Aug 10, 2008
Messages
63
Location
IJsselmuiden, Netherlands
Natuurlijk is het lastiger met meer mensen. Daarom zei ik dat het voornamelijk afhangt van het aantal tv's, want met genoeg tv's zou het gewoon moeten kunnen. Niet dat zo'n groot aantal tv's makkelijk te regelen is, maar om nu te zeggen dat het simpelweg niet haalbaar is, vind ik ook weer een beetje snel gezegd.

Maar goed, betreft singles of teams, ga ik voor teams ;) Al hoop ik natuurlijk dat er zowel singles als teams is.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Natuurlijk is het lastiger met meer mensen. Daarom zei ik dat het voornamelijk afhangt van het aantal tv's, want met genoeg tv's zou het gewoon moeten kunnen. Niet dat zo'n groot aantal tv's makkelijk te regelen is, maar om nu te zeggen dat het simpelweg niet haalbaar is, vind ik ook weer een beetje snel gezegd.

Maar goed, betreft singles of teams, ga ik voor teams ;) Al hoop ik natuurlijk dat er zowel singles als teams is.
Het punt was niet zozeer dat er relatief meer tijdverlies zou zijn ten opzichte van IBD, maar meer dat we op IBD al uren uitgelopen zijn. Als dit toernooi relatief hetzelfde aantal TV's zou hebben en het zou even strak gehost worden (op IBD hebben we nergens tijd verloren), kun je met hetzelfde systeem (dus poules + DE) nog steeds rekenen op een flinke vertraging. Het probleem zit hem niet eens zozeer in het aantal TV's, maar in het spel. De laatste matches duren enorm lang, omdat ze vaak best of 5 of best of 7 zijn, de tegenstanders aan elkaar gewaagd zijn en omdat spelers in de losers bracket soms op spelers uit de winners bracket moeten wachten. Je **** wel iets eerder beginnen (niet veel eerder though), maar later lijkt me niet echt haalbaar. Op IBD was de finale rond half twaalf klaar, dan komen veel mensen al niet meer thuis.

Ik denk dan ook dat poules niet haalbaar zijn in combinatie met teams. Moreno en ik gaan ze op de volgende IBD ook niet meer gebruiken.

Daarnaast zou ik, als ik Shadow was, sowieso nu al heel goed na gaan denken over hoe de TV's geregeld gaan worden. Mijn ervaring is dat daar het meest mee mis kan gaan, en als je er op de dag van het toernooi niet genoeg hebt, is je hele toernooi verkloot.
 

Feben

Smash Cadet
Joined
Aug 10, 2008
Messages
63
Location
IJsselmuiden, Netherlands
Dat probleem had ik ook, met die tv's. Ik geloof ook niet dat je (aan shadow) genoeg tv's/wii's **** regelen enkel door mensen vragen. Vanwege het reizen is dat lastig, en je zult toch voornamelijk zelf voor tv's moeten zorgen, en met zo'n groot aantal spelers moet je ook echt een groot aantal tv's regelen. Met 75 tv's/wii's is er tijd zat om te spelen :p beetje lastig natuurlijk, om aan zo'n groot aantal te komen, maar hoe je het voor elkaar wou krijgen betreft de spullen weet ik niet.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
het tv probleem is wel op te lossen. ik heb al ongeveer 15 tv's kunnen verzamelen. en jeffz0r heeft een goede tv-verhuur zaak aangewezen waar hij, exa en dave ook eens tv's hebben gehuurt.

as for the wii's
die moeten mensen echt zelf meenemen.

natuurlijk zijn meegenomen tv's ook meer dan welkom.
laat alvast even weten of iemand wii en/of tv mee wilt nemen. danku

marc, kan je een poll opzetten of mensen liever één groot singles toernooi met pouls willen OF teams en singles met alleen brackets? danku
 

Royta

Smash Journeyman
Joined
Sep 9, 2006
Messages
284
Location
Netherlands, Bilthoven
Yes a sunday! now I can really make it =D!
But ehm, what time does it get started? Might be nice to know!

Oh and can you change the name Balin(#77) to Royta..wanted to surprise some peeps but they recognized that name too(will also kinda change the conflicts between my account name and screen name ;p)
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
of all the things i posted yesterday, I forgot the time xD lol
me and my crew can get in at 8:00 or 9:00. I think I'll open the doors for the crowd around 10:00
people with TV's and Wii's can come in earlier, if they want to.
around 11:00 everyone must be there AND payed for the entree and tournament(s) they want to attend to.
 

kisama

Smash Cadet
Joined
Aug 9, 2008
Messages
40
Location
netherlands, amsterdam
haal mijn maar van de deelnemerslijst ik ga echt niet 20 euro betalen omdaar naar toe te gaan en nog eens 20 om mee te doen aan single
ik ingeschreven onder kami
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
wat dacht je dan? een gratis buurthuis waar 50 man in kan? (no offence, moreno. IBD was top;))
zo'n groot toernooi kost geld.
en anders zou het €10 entree en €10 inschijfgeld zijn. ben je alsnog 20 kwijt.
ik ben zelfs nog bereid entree geld dat eventueel overblijft in de winnaarspot te doen.

als je al afhaakt, laat het dan niet om het geld zijn, want dat ben je er toch wel aan kwijt.

but suit yourself, ofcource
 

Tiersie

Smash Ace
Joined
Sep 26, 2008
Messages
843
Location
Leiden, Netherlands, Europe
Kami heeft wel een punt. 15 euro is redelijk duur. doe daar bij 10 euro aan inshrijf kosten en toch makkelijk 20 euro reiskosten en je zit al gauw aan de 50+euro om daar ook een beetje te kunnen eten. Als er 100 man komt die allemaal 15euro entree moeten betalen is dan de zaal er niet al snel uit? 1500 euro voor een dagje een zaal huren lijkt me toch iets teveel van het goede. Laat staan eventueele vrienden die ook zullen moeten dokken.
 

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
Wajooooo stelletje nederlanders ook hier, kk gierig. Geld wordt toch ook gebruikt voor Goeie tv's(mag ik hopen), zoiezo zijn dit gewone prijzen bij grotere toernooien.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
voor die €10,- die jij bedoelt ben je gelijk ingeschreven voor 2 toernooien.
nogmaals, singles is €5,- en teams ook p.p.

en vergis je niet. dit is echt een bigg-*** zaal. we hebben zelfs een zaal met bar er bij.
de locatie is perfect.
loopafstand vanaf het station EN fatsoenlijke snackbars. er zit zelfs letterlijk een coffeeshop om de hoek voor wie daar behoefte aan heeft.
ik huur genoeg tv's zodat iedereen ook zat friendlies kan doen.
ik huur een beamer zodat iedereen kan zien hoe de stand ervoor staat en wie waar moet spelen.
ik heb mensen geregelt die heel de dag alles bijhouden om alles zo smooth mogelijk te laten lopen.
ik heb geld van inschijfgeld afgehaalt zodat ik de spelers niet naai met een verhoging van entreegeld.
de enigste die dan genaait zouden zijn, zijn de winnaars. en daarover heb ik al gezegt dat entreegeld dat overblijft in de pot zou kunnen.
i'm busting my *ss of here for you guys.

Kami heeft een punt? nooit >_>

sorry als dit wat agressief uit de hoek komt, maar ik heb echt alles gedaan om dit toernooi zo mooi mogelijk te maken. en dan kritiek op standaart prijzen?
k zeg maar niets meer

EDIT: FAAB <333
neem dat maar aan van een echte pro
 

Royta

Smash Journeyman
Joined
Sep 9, 2006
Messages
284
Location
Netherlands, Bilthoven
Ik agree met Shadow, hij doet erg zijn best en heeft een prachtige locatie geregeld.. maar daar en tegen dit is het internet. Iedereen klaagd..
Je kan niet alles krijgen for free, heb liever dat ik iets duurder uit ben maar ook een goed georganiseerd toernooi krijg met alles dr op en dr an, dan een toernooi in iemands kelder waar ik zelf liters drinken en brood zelf mee moet nemen en zelfs een zaklamp ;p

Mijn respect heb je Shadow, petje af wat je doet is erg nice =] (SLIJM SLIJM SLIJM xD)
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Kami heeft wel een punt. 15 euro is redelijk duur. doe daar bij 10 euro aan inshrijf kosten en toch makkelijk 20 euro reiskosten en je zit al gauw aan de 50+euro om daar ook een beetje te kunnen eten. Als er 100 man komt die allemaal 15euro entree moeten betalen is dan de zaal er niet al snel uit? 1500 euro voor een dagje een zaal huren lijkt me toch iets teveel van het goede. Laat staan eventueele vrienden die ook zullen moeten dokken.
Deze prijzen worden gehanteerd om de zaal te bekostigen, zalen zijn duur, maar tv's zijn fakking duur.
plus dat jij er van uitgaat dat er 100 man komen, zelf denk ik dat er 65-70 man komen. je hebt zat flakers believe me.

you're doing the right thing shadow, mocht er teams komen en je kan me binnen die 2 minuten heen en weer rijden. Dan ben je de man.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
you're doing the right thing shadow, mocht er teams komen en je kan me binnen die 2 minuten heen en weer rijden. Dan ben je de man.
Sowieso doet Shadow rond 10 uur even een rondje Nederland (geschatte duur: 30 minuten) om elke deelnemer persoonlijk op te halen.

Ik ben het trouwens met Shadow (en anderen) eens, voor een toernooi van dit kaliber is het niet meer dan logisch dat je wat meer betaalt. Shadow doet z'n best om alles goed te regelen, daar moet ook wat tegenover staan. Ik ben naar veel grote toernooien geweest, en daarbij was ik meestal rond de 50 euro kwijt. Aan dergelijke kosten ontkom je niet.
 

Sean~

Smash Apprentice
Joined
Oct 8, 2008
Messages
95
Location
Netherlands- Rotterdam
dus zou k nog kunnen inschrijven ?? Want dan komt ik met andere 4 mensen, heel misschien 3.. En wij kome dan zeker ^^, als we kunnen inschrijven o.o
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
30 minuten, zo lang? ;)

bedankt voor de steun jongens! ^^

@sean, natuurlijk kun je je nog inschrijven :)
voor dit toernooi bestaat geen reserve lijst, dus iedereen die zin heeft kan altijd komen.
vraag aan je vrienden of ze al zeker weten of ze komen, dan kan ik jullie gelijk op confirmed zetten.

dit is handig voor mij zodat ik weer op hoeveel mensen ik echt kan rekenen.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Kami heeft wel een punt. 15 euro is redelijk duur. doe daar bij 10 euro aan inshrijf kosten en toch makkelijk 20 euro reiskosten en je zit al gauw aan de 50+euro om daar ook een beetje te kunnen eten. Als er 100 man komt die allemaal 15euro entree moeten betalen is dan de zaal er niet al snel uit? 1500 euro voor een dagje een zaal huren lijkt me toch iets teveel van het goede. Laat staan eventueele vrienden die ook zullen moeten dokken.

Gast dan kom je toch gewoon niet. 10 andere in jou plaats die wel willen.

En bij deze confirm ik meteen. :D
 

Tiersie

Smash Ace
Joined
Sep 26, 2008
Messages
843
Location
Leiden, Netherlands, Europe
Gast dan kom je toch gewoon niet. 10 andere in jou plaats die wel willen.

En bij deze confirm ik meteen. :D
Eh geen reserve lijst dus die tien anderen hoeven niet eens in mijn plaats ;)

Ik moet zeggen dat de hoeveelheid aan dingen die je hebt geregeld echt cool is. het ziet er uit als iets waar de amerikaanse 256 man tourneys nog een lesje van kunnen leren. Royta's opmerking over dat iedereen op t internet zeurt klopt ook wel :p

Ik vond het veel omdat ik met mn stommme hoofd dacht dat het alleen voor de zaal zou gaan worden besteed. ohwell.
 

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
ey tiersie, check je PM is ;)

En we zien wel of het alles waard was als het achter de rug is, de enige manier om dat te weten is er naartoe te gaan :p
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
precies, sino ;)

dus, iedereen, als je al weet dat je zeker kan komen, laat het vooral aan me weten.
de zaal staat nu gereserveerd. maar als er maar 10 mensen echt confirmen, ga ik geen handtekening op dat contract zetten natuurlijk :p
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom